Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 18. marts 2021

Sorcery of Thorns af Margaret Rogerson

"All sorcerers are evil. Elisabeth has known that as long as she has known anything. Raised as a foundling in one of Austermeer’s Great Libraries, Elisabeth has grown up among the tools of sorcery—magical grimoires that whisper on shelves and rattle beneath iron chains. If provoked, they transform into grotesque monsters of ink and leather. She hopes to become a warden, charged with protecting the kingdom from their power.

Then an act of sabotage releases the library’s most dangerous grimoire. Elisabeth’s desperate intervention implicates her in the crime, and she is torn from her home to face justice in the capital. With no one to turn to but her sworn enemy, the sorcerer Nathaniel Thorn, and his mysterious demonic servant, she finds herself entangled in a centuries-old conspiracy. Not only could the Great Libraries go up in flames, but the world along with them.

As her alliance with Nathaniel grows stronger, Elisabeth starts to question everything she’s been taught—about sorcerers, about the libraries she loves, even about herself. For Elisabeth has a power she has never guessed, and a future she could never have imagined."


En bog, der har magiske biblioteker med potentielt dødbringende bøger? Ja, tak siger jeg bare.
Det var den største grund til at jeg begyndte på Sorcery of Thorns, og også en stor grund til at jeg holder af den.

Elisabeth er forældreløs og vokset op på ét af Austermeer’s Great Libraries. Disse biblioteker huser magiske grimoires, som indeholder stor magt, og som skal passes på en hel særlig måde, for ikke at bliver morderiske monstre af blæk og papir. Elisabeth har altid fået at vide at troldmænd/kvinder er onde, da de blandt andet har dæmoniske hjælper. Elisabeth bliver uforvarende indblandet i et komplot, hvor hun får hjælp af den charmerende troldmand Nathaniel Thorn. 
 
Elisabeth er måske lidt naiv til tider, men hun har også haft en meget isoleret barndom, så det giver fint mening. Jeg kan godt lide at hun er åben for at blive klogere og aflære ting, som hun tidligere har troet var den eneste rigtige sandhed. For eksempel at alle troldmænd og deres dæmoner er onde. Hun er også en fighter, når der er brug for det. 
Nathaniel og Silas er også spændende karakterer, og jeg kan godt lide den interaktion de har med hinanden. Dialogen mellem dem er også virkelig god, og jeg levede for deres indbyrdes drillerier.
Skurken er dog ikke den mest interessante, som jeg er stødt på. Personen kunne måske godt have været udført lidt mere elegant, og der kunne godt lidt flere overraskelser undervejs. Men det er også det mest negative jeg har at sige.

Spændingsniveauet i historien er lidt skiftende, men historien er overordnet god og underholdende. Jeg er vild med den atmosfære som Margaret Rogerson bygger op. Jeg ville elsker at bo eller bare arbejde på et af bibliotekerne. Hun bruger et meget stemningsfuld og beskrivende sprog, der gør det utrolig nemt at forestille sig, hvordan det ville være. Jeg elsker også, at grimoirererne har hver deres personlighed. Hvis jeg skulle have mere ville det være endnu flere bøger.

Sorcery of Thorns er en bog for alle, der ville ønske at de var vokset op i et magisk bibliotek. Det er også en rigtig spændende fantasyhistorie med nogle interessante karakterer.



3,5/5 stjerner

Titel: Sorcery of Thorns
Forfatter: Margaret Rogerson
Serie: -
Sprog: engelsk
Forlag: Margaret K. McElderry Books
Udgivet: 4. juni 2019
ISBN: 9781481497619
Sideantal: 453

Ingen kommentarer:

Send en kommentar