Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 2. marts 2021

Februar 2021


[Du kommer med natten er et anmeldereksemplar fra forfatteren]

Februar gik med at arbejde, gå lange ture og læse. Jeg fik ikke styr på mit hjemmebibliotek, men til gengæld kom jeg i gang med nogle husprojekter.
_________

I februar læste jeg 31 bøger fordelt på 6.518 sider. En del af bøgerne var forholdsvis korte, men det var også lige det jeg trængte til. 3 af dem blev hørt som lydbøger.

Den længes bog jeg læste var Lair of Dreams613 sider, mens den korteste var Som en tyv i natten som var på 89 sider.

Februar bød på nogle gode læseoplevelser, og her vil jeg gerne fremhæve Du kommer med natten af Eva Munk, Lair of Dreams og Before the Devil Breaks You begge af Libba Bray, samt Mit navn er Justine serien af Elly Griffiths. Jeg opdagede også at den nyeste Chris Carter Skrevet i blod var kommet som lydbog, så den skulle jeg selvfølgelig også læse.
Jeg genlæste en del af Nick Clausens horror novellesamlinger, hvilket var herligt. Derudover fik jeg også genlæst Joe Hill & Gabriel Rodríguez' Locke & Key, som er en af mine yndlings graphic novels.

Desværre bød februar også på nogle knap så gode læseoplevelser. Novellesamlingen Mellem træerne var ikke noget for mig. Tegneserien Resten af verden havde en spændende ide, men udførelsen var ikke noget for mig. At gå - et skridt ad gangen var decideret kedelig og alt for gentagende. 
_________

Jeg har rigtig mange læseplaner for marts, så jeg ved knap nok hvor jeg skal begynde og ende. Jeg har lånt utrolig mange biblioteksbøger, som jeg gerne vil have læst. Og så har jeg utrolig mange bøger selv, som jeg også vil læse. Jeg overvejer derfor kraftigt at lave en eller flere tbr i løbet af marts, så jeg kan holde fokus samt holde mig selv til ilden.
Jeg er også i gang med en del husprojekter som skal færdiggøres. Derudover håber jeg også på noget havetid, og så holder jeg selvfølgelig fast i mine daglige gåture.


Læste bøger:
Marjane Satrapi: Persepolis: Min iranske barndom
Karoline Stjernfelt: I morgen bliver bedre 1: Kongen
Fabien Vehlmann: Mørkets skønhed
Marjane Satrapi: Persepolis: Teheran tur-retur
Kenneth Bøgh Andersen: Lysets hjerte
Nick Clausen: Søvnløs
Nick Clausen: Mareridt & Myrekryb (Mareridt & Myrekryb #1)
Nick Clausen: Mareridt & Myrekryb 2 (Mareridt & Myrekryb #2)
Nick Clausen: Mareridt & Myrekryb 3 (Mareridt & Myrekryb #3)
Gyrðir Elíasson: Mellem træerne
Libba Bray: Lair of Dreams (The Diviners #2) (lydbog)
Jessica Townsend: Morrigan Crows magiske prøvelser (Nevermoor #1)
James Tynion IV & Werther Dell'Edera: Something is Killing the Children (Something is Killing the Children #1)
Elly Griffiths: Mit navn er Justice - Mordene på Highbury House (Justice Jones #1)
Liv Strömquist: Den er der ikke
Ned i novellen
Jeff Lemire: Tin Stars (Descender #1)
Erling Kagge: At gå - et skridt ad gangen
Malin Falch: Rejsen til Jotundalen (Nordlys #1)
Jean-Christophe Chauzy: Resten af verden (Resten af verden #1)
Jean-Christophe Chauzy: Verden bagefter (Resten af verden #2)
Joe Hill & Gabriel Rodríguez: Crown of Shadows (Locke & Key #3)
Joe Hill & Gabriel Rodríguez: Keys to the Kingdom (Locke & Key #4)
Libba Bray: Before the Devil Breaks You (The Diviners #3) (lydbog)
Kenneth Bøgh Andersen: Drømmeslot
Eva Munk: Du kommer med natten (anmeldereksemplar)
Joe Hill & Gabriel Rodríguez: Clockworks (Locke & Key #5)
Joe Hill & Gabriel Rodríguez: Alpha & Omega (Locke & Key #6)
Bjarke Schjødt Larsen: Som en tyv i natten (Ghost #1)
Chris Carter: Skrevet i blod (Robert Hunter #11) (lydbog)
Elly Griffiths: Mit navn er Justice - Smuglernes hemmelighed (Justice Jones #2)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar