Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 22. oktober 2020

The Book Addiction Tag


Det er et stykke tid siden jeg sidst har besvaret et bogtag, så det vil jeg derfor gøre i dag.
Jeg så The Book Addiction Tag hos Merphy Napier den anden dag, og jeg synes, at det var nogle interessante spørgsmål, så derfor faldt valget på det. 

1. What is the longest amount of time you can comfortably go without picking up a book?
Det er uhyre sjældent at der går en hel dag uden jeg enten læser i en fysisk bog eller hører en lydbog. Læsning er et af mine frirum, bøger er min største hobby og jeg kan ikke forestille mig at skulle undvære det.

2. How many books do you carry on your person (physical or device) at any one time?
Det er meget forskelligt, og kommer an på hvad jeg skal. Nogle gange har jeg ingen fysiske bøger med mig, mens andre gange er jeg nogle gange ved at forslæbe mig. Jeg plejer for det meste altid at have en lydbog på min telefon, som jeg kan lytte til, hvis jeg har lyst.

3. Do you keep every book you buy/receive or are you happy to pass them on to make space for more?
Nej, jeg beholder ikke længere hver bog jeg køber eller får. Det gjorde jeg for år tilbage, men jeg er blevet bedre til at rydde op i dem. Jeg har ikke lyst til at beholde bøger, som jeg enten ikke brød mig om eller som jeg har mistet interessen for. Så kan de ligeså godt komme videre og forhåbentlig gøre andre glade.

4. How long would you spend in a bookshop on a standard visit?
Det kommer virkelig an på boghandleren. Hvis der er et godt og spændende udvalg kan jeg godt bruge en hel del tid, men de fleste besøg er mellem 15-30 minutter.

5. How much time per day do you actually spend reading?
Jeg forsøger som minimum at læse mindst én time hver dag. De fleste dage bliver de til mere end én time, hvilket er dejligt. Nogle dage er dog som travle, at jeg kun får læst et par sider.

6. Where does the task “picking up a book” appear on your daily to-do list?
Jeg ved ikke helt om jeg forstår dette spørgsmål... 
Jeg læser, når jeg har lyst til det. Nogle gange sætter jeg tid af til det lige efter arbejde, andre gange lige efter aftensmaden eller inden jeg skal sove. I weekenden har jeg også tid til at læse om morgenen/formiddagen, så det gør jeg.

7. How many books do you reckon you own in total (include ebooks)?
Det ved jeg godt nok ikke. Jeg har ikke talt dem i flere år, så et meget forsigtig bud er 1500. Jeg har længe gået med tanken om at tælle dem, så det kan være at det kommer til at ske en dag.

8. Approximately how often do you bring up books in conversation?
Da jeg er bibliotekar snakker jeg om bøger hver dag, jeg er på arbejde, hvilket er skønt. Men ellers kommer det an på, hvem jeg er sammen med. 

9. What is the biggest book (page count) you have finished reading?
Ifølge Goodreads er det It af Stephen King på 1.376 sider.

10. Is there a book you had to get your hands on against all odds (searched bookstore, online digging, stalked author, etc.)?
Der er nogle bøger, som jeg virkelig gerne vil have fingrene i, og jeg kigger da efter dem fra tid til anden. Men priserne på nogle af dem er meget høje, og det vil jeg simpelthen ikke betale.

11. Is there a book you struggled to finish because you refused to DNF?
Ja, der har været et par stykker. Den jeg husker bedst er de første tre bøger i Millennium-serien, som jeg trang mig igennem selvom jeg virkelig ikke kunne lide den mandelige hovedperson. Jeg er heldigvis blevet bedre til at dnf'e med årene. Jeg har ikke lyst til at bruge min tid på bøger, som jeg ikke bryder mig om.

12. What are 3 (some) of your main book goals for 2020 or 2021 (if you’ve started planning)?
Jeg er endnu ikke begyndt at planlægge mine læsemål for 2021, men jeg har et ønske om at gøre et solidt indhug i de mange ulæste bøger, som jeg har stående. Der er også nogle serier, som jeg vil læse færdig.

13. Have you ever had the privilege of converting someone into a reader (by inspiration or your incessant nagging)?
En af de mange goder ved mit arbejde er, når en bruger kommer hen til mig og siger at den bog jeg anbefalede sidste gang var virkelig god, og de vil gerne have en ny. Jeg elsker når det sker.

14. Describe what books mean to you in FIVE words.
I tilfældig rækkefølge - Afslapning, Empati, Følelser, Læring, Fantasi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar