Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 1. oktober 2020

September 2020


[Mellem træernes grene er et anmeldereksemplar fra Forlaget Calibat]

Jeg føler at september nærmest er fløjet forbi - jeg kan ikke forstå at vi allerede skriver oktober. Det er lidt vildt. Jeg har ellers haft nok at se til, og min energi har været lidt all over. Når der har været mulighed for det har jeg nydt den flotte septemberblå himmel, som vi har haft en del af. 
Jeg havde planer om at deltage i Fantasyfestivalen Online, men desværre blev det ikke det så meget. Det online format virkede desværre ikke lige for mig efter lange dage på arbejde. 
Jeg var også til online reception på Eva Munks debut Mellem træernes grene, hvilket var en virkelig hyggelig time.

__________

I september læste jeg rigtig mange korte bøger, så derfor fik jeg læst 23 bøger, hvoraf 1 blev hørt som lydbog. I alt blev det til 3.969 sider.

Den længste bog var Ondskabens hotel544 sider, mens den korteste var As Kingfishers Catch Fire på blot 53 sider.

Jeg læste flere gode bøger i september, men de bedste var Mellem træernes grene af Eva Munk og Ondskabens hotel af Stephen King. Jeg læste også nogle rigtig interessante bøger fra Tænkepauseserien, heriblandt Søvn, Skurke og Serier

Der var desværre også nogle bøger, som ikke rigtig var min smag. Black Hole var en mærkelig graphic novel, som skulle være uhyggelig, men jeg fandt den bare kedelig. Jeg er også ved at miste interessen for tegneserien Lumberjanes. Volume 11 var i hvert fald en skrabet sag med en tynd historie og en tegnestil, som jeg ikke er særlig glad for. Digtsamlingen As Kingfishers Catch Fire faldt overhovedet ikke i min smag.

Jeg overvejer at gøre det forbi af Iain Reid var virkelig en speciel læseoplevelse, og jeg ved faktisk stadig ikke helt, hvad jeg synes om den. Men den overraskede mig i hvert fald for at sige det mildt. Jeg har også planer om at se Netflix filmen på et tidspunkt.

__________

I 2020 har jeg sat mig nogle læsemål, hvor jeg gerne vil færdiglæse flere serier, læse flere digte, fagbøger og klassikere. Jeg vil derfor bruge min månedsopsamling på at gøre status over, hvor meget jeg har nået i løbet af måneden. Derudover vil det forhåbentlig gøre, at jeg ikke så let glemmer udfordringerne.

Læse 10 klassikere:
3.  Mrs Rosie and the Priest af Giovanni Boccaccio
4. As Kingfishers Catch Fire af Gerard Manley Hopkins

Læse 10 digtsamlinger:
8. The Girl Aquarium af Jen Campbell
9. As Kingfishers Catch Fire af Gerard Manley Hopkins

Læse 10 faglitterære bøger:
16. Magi af Jesper Sørensen
17. Søvn af Christine Parsons
18. Skurke af Jens Kjeldgaard-Christiansen
19. Serier af Tore Rye Andersen

__________

Oktober fortsætter med husprojekter, men jeg regner også med at få tid til at fordybe mig i min læsning.
Forhåbentlig bliver der også mulighed for at gå nogle lange ture.


Læste bøger:
Dennis Jürgensen: Knusum Kranikum (Krøniker fra Kvæhl #1)
Dennis Jürg ensen: Vampyrtroldene (Krøniker fra Kvæhl #2)
Jen Campbell: The Girl Aquarium
Jesper Sørensen: Magi (Tænkepauser #20)
Charles Burns: Black Hole
Christine Parsons: Søvn (Tænkepauser #71)
Giovanni Boccaccio: Mrs Rosie and the Priest
Gerard Manley Hopkins: As Kingfishers Catch Fire
Eva Munk: Mellem træernes grene (anmeldereksemplar)
StineStregen: Ingen venner, hvad nu? (Myntes Dagbog #1)
StineStregen Livet er en fest (Myntes Dagbog #2)
Michael Kamp: Kaninmanden (Tænkehatten Præsenterer #2)
Linette Harpsøe: Glasmuren (Exilium #2) (lydbog)
Stephen King: Ondskabens hotel (The Shining #1)
Alice Oseman: Heartstopper: Volume Three (Heartstopper #3)
StineStregen: Genial, lineal, stativ, kasket, kys (Myntes dagbog #3)
Richard Bachman: Amok 
Jens Kjeldgaard-Christiansen: Skurke (Tænkepauser #65)
Iain Reid: Jeg overvejer at gøre det forbi
Shannon Watters: Jackalope Springs Eternal (Lumberjanes #12)
Tore Rye Andersen: Serier (Tænkepauser #69)
Dennis Jürgensen: Æzurhvin slår til (Krøniker fra Kvæhl #3)
Dennis Jürgensen: Heksens ansigt (Krøniker fra Kvæhl #4)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar