Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 3. juni 2021

Juni tbr


Jeg har et stykke tid gået med tanken om at begynde at lave tbrs igen. Jeg synes at det er rigtig sjovt at sammensatte en tbr, selvom jeg ikke altid overholder den. 
Nu forsøger jeg mig en juni tbr, og jeg tænker også at lave en for juli og august eller i hvert fald for min sommerlæsning.

Junis tbr har et nøje udvalgt tema, som de fleste af bøgerne passer ind i - nemlig dansk fantasy. Der er udkommet en hel del, som jeg endnu ikke har fået læst, og det vil jeg meget gerne gøre noget ved. 
Foruden bøgerne på denne liste, har jeg også nogle andre i tankerne, som jeg gerne vil læse, men nu får vi at se, hvordan det kommer til at gå.

Den usynlige krig af Boris Hansen er en bog, som er blevet hypet til skyerne, så jeg er utrolig spændt på den. Jeg har heldigvis formået at undgå spoilers og anmeldelser, men jeg skal snart i gang med den.

Jeg elskede Den sorte enkes by, så jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg har ventet så længe med at læse 2'eren Den hvide enkes død. Serien er dystopi og falder derfor lidt udenfor fantasylisten. 

Jeg er p.t. i gang med at genhøre Dennis Jørgensen paranormale serie om Spøgelseslinien på eReolen. Jeg mangler de sidste tre i serien, men dem skal jeg snildt få lyttet færdig i løbet af måneden.

Jeg ved ikke så meget om Lugnasad af K. L. Berger, men jeg glæder mig til at finde ud af, hvad jeg synes om den.

Ingebords fortælling af Sidsel Katrine Slej handler om Asgårds valkyrier, og da jeg er fan af nordisk mytologi, skal jeg selvfølgelig tjekke den ud. 

Den knuste gud af Henriette Hesselholdt er andet bind i forfatterens fantasyserie, hvor jeg læste første bind sidste år, og jeg må hellere komme videre i serien inden jeg glemmer alt for meget af handlingen.

Den samme grund gør sig gældende for Julie Midtgaards serie Sprækken til Luscuro, hvor jeg er kommet til andet bind, som er Elementsygen.

Jeg har hørt meget godt om Gry Kappel Jensens Rosenholm-trilogi, så jeg bliver simpelthen nødt til at finde ud af, hvad det hele handler om ved at starte med Roser & violer.

Jeg har fulgt Christina E. Ebbesen på instagram i et godt stykke tid efterhånden, og nu er det vist på tide at jeg får læst hendes bøger startede med Sumpbaronens rejse.

Jeg er p.t. i gang med at læse Den røde drage af Sidsel Sander Mittet, som jeg har lånt på biblioteket. Den er første bind i forfatterens nye dystopiske serie.

Langt væk fra Asgård af Thea Astrid er igen en bog, som jeg ikke ved så meget om andet end den trækker på nordisk mytologi, og så er jeg jo allerede solgt.

Jeg så Lysets datter af Louise H. A. Trankjær på biblioteket og synes den lød interessant. 

Tidligere i år læste jeg den første bog om pigen Pandora, og synes at forfatteren Christian Engkilde har skabt et spændende univers. Derfor skal jeg selvfølgelig læse den næste bog som er Sandstorm.

Hvilke bøger har du planer om at læse?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar