Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 24. juni 2021

Mid Year Book Freak Out Tag


Det er næsten ikke til at forstå at vi snart er halvvejs igennem 2021. Tid er noget mærkelig noget, for det føles som om det første halve år både er gået utrolig hurtigt og mega langsomt på samme tid. 

De sidste år har jeg omkring denne tid moret mig med at besvare Mid Year Book Freak Out Tag, og det gør jeg selvfølgelig også i år.
Mine tidligere svar kan ses her 2017, 20182019 og 2020.


#1. Best book you’ve read so far in 2021
Jeg har læst nogle virkelig gode bøger i år. Heriblandt var en del af dem genlæsninger, så dem vil jeg ikke lige nævne her (men det var nogle helt fantastiske bøger).
Jeg vil til gengæld fremhæve tegneserien Vei af Sara B. Elfgren, som jeg synes var virkelig god og gav et anderledes indblik i den nordiske mytologi. Jeg var også helt vild med Den Usynlige Krig af Boris Hansen. Det var en fed start på en ny dansk science fiction serie. 


#2. Best sequel you've read so far in 2021
Det må være Arven fra fortiden af Nathali & Bettina Liane. Det var en virkelig solid 2'er.


#3. New release you haven't read yet, but want to
Der er så mange! Men for at tage et par stykker:
Dicte var her af Eva Munk. Jeg har lige modtaget den, men håber jeg snart kan få den læst.
A ​Court of Silver Flames af Sarah J. Maas. Jeg skal bare lige have læst nr. 3 og 3.5 først.
Heartstopper vol 4 af Alice Oseman. De første tre bøger er simpelthen så søde, så det håber jeg også at denne er. 


#4. Most anticipated release for the second half of the year
Det må være Laurell K. Hamlitons nye serie A Terrible Fall of Angels samt Jay Kristoffs Empire of the Vampire.
Der er sikkert også andre bøger som fortjener noget hype, men jeg kan ikke lige komme i tanke om dem på stående fod.


#5. Biggest disappointment
Jeg bød mig desværre ikke særlig meget om Tove Ditlevsens Samlede noveller, og det var jeg meget skuffet over. Jeg havde forventet, at jeg ville elske dem, men sådan skulle desværre ikke blive. 
Jeg fik også færdiglæst nogle fantasyserier, som desværre ikke levede op til mine forventninger. 


#6. Biggest surprise
Jeg blev overrasket over, hvor vild jeg endte med at blive for The Female of the Species af Mindy McGinnis. Det var virkelig en bog, der gik ind under huden på mig.


#7. Favourite new author (Debut or new to you)
Eva Munk som jeg indtil videre har læst 3 bøger af, og har den fjerde stående på hylden.
Jeg er også blevet rart vild med Karoline Stjernfelt, som har skrevet og tegnet serien I morgen bliver bedre.


#8. Newest fictional crush
Uhh, den her er svær. Alle mine crushes er gamle, men jeg var vild med Loke fra Vei.


#9. Newest favourite character
Igen et svært spørgsmål, som jeg ikke lige har et svar på.


#10. Book that made you cry
The Female of the Species og Du kommer med Natten.


#11. Book that made you happy
Ti knive i hjertet af Nora Dåsnes, selvom den omhandler nogle barske emner.
Et andet bud kunne være Myrer af Hans Joachim Offenberg, som er skrevet i en helt fantastisk og humoristisk tone.


#12. Favourite book to film adaptation you saw this year
Shadow and Bone serien fra Netflix er en af de bedre fantasy filmatiseringer jeg har set længe. Jeg glæder mig meget til, når sæson 2 engang kommer. Men inden da regner jeg med at få læst Leigh Bardugos bøger, så jeg er helt up to date på bogfronten.


#13. Favourite review you've written this year
A Court of Mist and Fury af Sarah J. Maas, fordi jeg mange gange har svært ved at skrive om bøger, jeg elsker.


#14. Most beautiful book you've bought so far this year (or received)
Jeg har købt en hel del smukke bøger i år, og dette er en af dem:


#15. What books do you need to read by the end of the year?
Jeg håber på at få læst The Stand af Stephen King. Det ville også være rart at få læst nogle af bøger fra min Well-Read Women udfordring, da jeg endnu ikke har fået læst nogle af dem.
Derudover har jeg så mange bøger, som jeg gerne vil læse, så jeg må bare tage dem et par stykker ad gangen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar