Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 1. august 2021

Juli 2021


Juli har budt på sommer, sol, regn, ferie, hygge og arbejde. Jeg har holdt ferie med min familie, hvor vi har været på forskellige endagsture. Derudover er tiden gået med at slappe af, og det har været skønt og meget tiltrængt.
Bloggen har også holdt ferie, men jeg har stadig arbejdet bag kulissen, og har en række anmeldelser klar til august. Jeg har også holdt en mini Instagram pause, hvilket var svært i starten og til dels stadig er. Jeg vil så småt begynde at vende tilbage til Instagram igen, men det skal være anderledes end tidligere. Så det betyder ingen endeløs scrolling fordi jeg keder mig.
_________

Juli endte med at blive en rigtig god læsemåned. Det så dog lidt sløj ud i starten af måneden, men så kom jeg efter det. Det blev til i alt 27 bøger, hvoraf 6 blev hørt som lydbøger. Samlet set blev det til 6.823 sider. 

Jeg læste en del længere bøger i løbet af måneden, og den længste af dem var Ørkenrose564 sider. 
Det blev også til en del korte bøger, hvor den korteste var Trylleblik32 sider.

Det blev til en hel del gode bøger i løbet af juli. Jeg var rigtig glad for Bondekongens rejseThe Greek Myths RetoldRead.Die.Repeat 2021 vol. 1Speak: The Graphic Novel samt When I Arrived at the Castle
Jeg fik også læst Jacob Kokkedals fantasyserie Den trofaste bror, som også var en virkelig god, men barsk serie. Jeg fik også lyst til at genlæse Den Store Djævlekrig, og jeg endte derfor med at høre den på lydbog.

Touch the Dark er en bog, som jeg fik anbefalet samt lånte af en kollega. Det er urban fantasy, og den genopfriskede, hvorfor jeg elsker den genre. Den er ikke perfekt, men den er meget underholdende, og har givet mig blod på tanden til at få læst nogle af de ulæste urban fantasy serier jeg har stående. Så det var en dejlig overraskelse.

Det blev desværre også til et par skuffelser. Jeg brød mig hverken om Onduleret og Du er her ikke
Jeg havde også håbet, at jeg ville blive mere glad for Kvinde kend din historie, end jeg endte med at blive, da jeg godt kan lide idéen bag. Men jeg var bare ikke særlig vild med skrivestilen, og jeg synes det blev lidt formularagtig, når man læser alle 50 portrætter lige efter hinanden. Det er stadig en fin bog, men mine forventninger var nok for høje.
_________

August ser ud til at blive en travl måned på arbejde, da vi både har Galaksedage, Forfattervandring og en hel del aktiviteter der starter op igen efter sommerferien. Jeg er derfor meget spændt på, hvor meget energi jeg har til at læse og lave andre ting end at ligge på sofaen og se film (hvilket bestemt også kan være godt).


Læste bøger:
Laura Ringo & Ida Rørholm Davidsen: Onduleret 
Stephen Fry: Mythos: The Greek Myths Retold (Stephen Fry's Great Mythology #1)
Jacob Kokkedal: I døden og videre (Den Trofaste Bror #1)
Jacob Kokkedal: Ørkenrose (Den Trofaste Bror #2) 
R.L. Stine: Glem mig ikke! (Rædselsrummet #1) 
R.L. Stine: Skab nr. 13 (Rædselsrummet #2) 
Jacob Kokkedal: Helerens håb (Den Trofaste Bror #3)
Christina E. Ebbesen: Bondekongens rejse (Til Aretz’ Ende #2) 
Dennis Gade Kofod & Kristian Eskild Jensen: Besat 
Ane Bjørn: Trylleblik 
Beatriz Martín Vidal: Kære tante Agathe
Lilja Scherfig & Otto Dickmeiss: Dybt vand 
Mette Bystrup: Du er her ikke 
Kenneth Bøgh Andersen: Djævelens Lærling (Den Store Djævlekrig #1) (lydbog)
Jacob Kokkedal: Bastians Løfte (Den Trofaste Bror #4)
Read.Die.Repeat 2021 vol. 1 (anmeldereksemplar)
Anna Degnbol: Rød Vintersol 
Laurie Halse Anderson & Emily Carroll: Speak: The Graphic Novel 
Kenneth Bøgh Andersen: Dødens terning (Den Store Djævlekrig #2) (lydbog) 
Gry Jexen: Kvinde kend din historie - Spejl dig i fortiden 
Kenneth Bøgh Andersen: Den forkerte død (Den Store Djævlekrig #3) (lydbog)
Bo Skjoldborg: Skriv! hurtigt og frit
Emily Carroll: When I Arrived at the Castle 
Kenneth Bøgh Andersen: Ondskabens engel (Den Store Djævlekrig #4) (lydbog)
Karen Chance: Touch the Dark (Cassandra Palmer #1) 
Kenneth Bøgh Andersen: Den faldne engel (Den Store Djævlekrig #5) (lydbog) 
Kenneth Bøgh Andersen: Den faldne djævel (Den Store Djævlekrig #6) (lydbog) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar