Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 13. september 2021

Program for Fantasyfestival 2021


Så er der ikke længe til at startskuddet til Fantasyfestivalen på Esbjerg Bibliotek lyder. Og jeg er så klar til en weekend fuld af spændende oplæg, bøger, merch og det hele holdt i en af mine absolutte favoritgenrer, nemlig fantasy. Jeg glæder mig så meget til at nørde fantasy sammen med forfattere, bloggerne, forlag og læseglade mennesker efter over 1½ år, hvor der ikke rigtig har været mulighed for det. 

Jeg har været inde og nærstudere programmet, og har lavet en lille liste over nogle af de ting, som jeg gerne vil se. Men jeg vil ikke presse mig selv for meget, så jeg vil mærke efter på dagene, hvad jeg lige har lyst til, og så tage den derfra. Der er også et par steder, hvor nogle ting overlapper hinanden, og der må jeg lige se, hvad jeg når.


LØRDAG
10.30-10.45: Åbningstale - Riddersalen
11.15-12.00: Den usynlige krig - Merlins Bibliotek
12.30-13.00: Årets Danske Fantasy - Fortællertrappen
12.30-13.00: Bogreception for Christian Engkilde - Silhuets stand
13.00-13.45: Vølvens vej - Merlins Bibliotek
13.30-14.00: Bogreception for Pernille L. Stenby og C.A. Wolters - Ulven og Uglens stand
14.00-15.00: At lege med ilden - Markedspladsen
14.15-15.15: Fra bog til skærm - Gildesalen, Den Dansende Dværg
16.00-16.45: Et spind af skæbner - Merlins Bibliotek


SØNDAG
10.30-11.30: Fra bad guy til læsefavorit - Alkymistens Tårnværelse
12.30-13.15: Hekse i danmarkshistorien og i fantasy - Merlins Bibliotek
13.15-14.00: Vølven set i et historisk, religiøst og litterært lys - Gildesalen, Den Dansende Dværg
14.30-15.15: Hvordan man IKKE skriver en fantasybog - Merlins Bibliotek

Nu mangler jeg blot lige at lave en lille liste over, hvilke bøger jeg godt kunne tænke mig at købe på festivalen. Jeg er dog bange for, at det kan blive svært at begrænse mig ;)


Ses vi til Fantasyfestivalen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar