Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 20. september 2021

Touch the Dark af Karen Chance

"Cassandra Palmer can see the future and communicate with spirits - talents that make her attractive to the dead and the undead. The ghosts of the dead aren't usually dangerous; they just like to talk...a lot.
The undead are another matter.
Like any sensible girl, Cassie tries to avoid vampires. But when the bloodsucking Mafioso she escaped three years ago finds Cassie again with vengeance on his mind, she's forced to turn to the vampire Senate for protection.
The undead senators won't help her for nothing, and Cassie finds herself working with one of their most powerful members, a dangerously seductive master vampire-and the price he demands may be more than Cassie is willing to pay..."


Jeg havde ikke hørt om Touch the Dark af Karen Chance før en kollega anbefalede mig den. Jeg lånte derfor hendes eksemplar.

Cassandra Palmer kan se fremtiden, samt se og snakke med ånder og spøgelser. Efter hendes forældre død, voksede Cassie op hos en vampyrmafioso, som udnyttede hendes talenter til hans egen fordel. Det lykkes hende at flygte, og hun har været på flugt lige siden. Men nu ser det ud til at hendes fortid endelig har indhentet hende, og hun har desperat brug for hjælp fra Senatet, som består af nogle af de mest magtfulde vampyrer. Men deres hjælp er ikke gratis. 
  
Jeg vil starte med at sige, at jeg læste Touch the Dark på det helt rigtige tidspunkt. Jeg havde brug for noget, der var lige til at gå til, men som samtidig kunne holde min opmærksomhed fanget. Det er bestemt ikke en perfekt bog, og jeg havde da også nogle problemer med den, men jeg var også virkelig godt underholdt, og kunne få et afbræk fra virkeligheden, mens jeg læste. Og det satte jeg stor pris på.

Der er knald på bogen - på flere måder end bare én. Der er en hel del action scener, hvor er virkelig er tempo på, så det gælder om at holde øjnene limet til siderne. Der er også nogle sexscener, som dog ikke var så steamy, som jeg kunne have håbet på. Derudover er der en del politisk intriger, en del karakterer at holde styr samt en tidsrejse eller to.
Bogen føles derfor lidt tætpakket nogle gange, og det hjalp heller ikke at handlingen hoppede lidt abrupt visse steder. Men da det er forfatterens debut, håber jeg at de andre bøger i serien har et bedre sammenhængende flow, så man ikke bliver revet af handlingen alt for ofte. 

Cassie er en badass seer, og selvom hun virker lidt lost nogle steder, er hun også godt stædig og selvstændig, så jeg er spændt på, hvordan hun udvikler sig. Generelt er det nogle interessante karakterer vi møder, og jeg håber, at de får mere plads til karakterudvikling i de næste bøger.
Jeg var ikke så vild med Mircea (lækker vampyr og potentiel elsker) og Cassies forhistorie. De har tilbragt en noget tid sammen, da hun var 12 år, og hun bekender på et tidspunkt, at han var hendes første forelskelse. Det er slet og ret creepy, især da Mircea meget gerne vil i seng med hende efter de møder hinanden igen. Det ville jeg helst have været foruden. 

Jeg kunne virkelig godt lide hvordan forfatteren anvender spøgelserne sammen med Cassies evne. Det var meget interessant, og ikke noget jeg mindes at have læst før. Jeg glæder mig til at finde ud af, hvordan universet udfolder sig, da jeg er sikker på, at vi kun lige har skrabet i overfladen.

Touch the Dark er langt fra en perfekt bog, men jeg var alligevel så godt underholdt at jeg helt sikkert skal læse videre i serien på et tidspunkt. 


3/5 stjerner

Titel: Touch the Dark
Forfatter: Karen Chance
Serie: Cassandra Palmer #1
Sprog: engelsk
Forlag: ROC
Udgivet: 28. jui 2007 (denne udgave) // oprindelig udgivet 6. juni 2006
ISBN: 9780451460936
Sideantal: 307

Ingen kommentarer:

Send en kommentar