Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 2. februar 2022

Januar 2022


[Arven & Blodbaner er anmeldereksemplarer fra Forlaget Calibat // Frankenstein genfortalt er et anmeldereksemplar fra Politikens Forlag // Hvad jeg ved om Vinter er et anmeldereksemplar fra Byens forlag // Vardekød er et anmeldereksemplar fra Forlaget Brændpunkt // Den sorte brud er et anmeldereksemplar fra Straarup & Co.]

Januar startede med en uges ferie, hvor jeg fik rengjort det meste af mit hus, Jeg er især glad for at jeg endelig har fået ryddet op i mit bibliotek og fået ryddet ud i mine bøger. Det var tiltrængt, og dejligt endelig at få gjort. Mit næste store oprydningsprojekt er mit kontor, som jeg håber at få taget hul på i løbet af februar. Det er ikke sikkert at jeg bliver færdig, men jeg vil bare gerne i gang, så jeg kan begynde at arbejde derinde i stedet for ved sofabordet.
Januar er også min fødselsdagsmåned, og jeg fejrede dagen med familien. Vi havde oprindelig planlagt, at vi skulle i Randers Regnskov, men der var ingen af os, der følte for at gå med mundbind i 30 graders varme. Så det må blive en anden god gang. Vi tog derfor ud og spise, og det var rigtig hyggeligt.
Jeg var også en tur i biografen for første gang i meget lang tid. Jeg fik set Spiderman: No Way Home, og den var rigtig underholdende.
_________

Jeg må sige at året starter stærkt ud! Jeg har fået læst hele 32 bøger, hvilket er lidt vildt at tænkt på. 8 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 7.799 sider.

Den længst bog jeg læste var Blue Moon på 498 sider, mens den korteste var den tredje bog om Mira på 95 sider.

Januar bød på nogle rigtig gode læseoplevelser heriblandt Blue Moon, Heartstopper serien, Frankenstein genfortalt, Blodbaner, Vardekød, Hvad jeg ved om Vinter, Den sorte brudSookie Stackhouse bøgerne samt Vei bog 1 & 2

Generelt var der meget få skuffelser i januar, da den eneste bog, jeg ikke var særlig glad for var Mit navn er ondskab
_________

Jeg er kommet en del bagud med at skrive anmeldelser, så jeg håber, at jeg kan få indhentet dem, jeg mangler fra januar, samtidig med at jeg heller ikke kommer bagud med februars anmeldelser. Det er lidt overvældende lige nu, så det kan være jeg skal udarbejde et eller andet system, der gør det lettere for mig, og som giver en bedre balance mellem min læsning og skrivning.

Og nu til noget helt andet for mine forældre får nemlig to hundehvalpe sidst i februar, og det glæder jeg mig utrolig meget til. 


Læste bøger:
R.L. Stine: Mit navn er ondskab (Rædselsrummet #3)
Dennis Jürgensen: Maskiner sanser ikke hud
Alice Oseman: Heartstopper vol. 1 
Alice Oseman: Heartstopper vol. 2
Alice Oseman: Heartstopper vol. 3
Alice Oseman: Heartstopper vol. 4
Astrid B.Z. Madsen: Arven (Knogledrengen #1) (anmeldereksemplar)
Kenneth Bøgh Andersen: Frankenstein genfortalt (anmeldereksemplar)
Ragnar Jónasson: Mørket (Hidden Iceland #1) (lydbog)
Mette Høppner Jakobsen: Hvad jeg ved om Vinter (anmeldereksemplar)
Charlaine Harris: Død indtil solnedgang (Sookie Stackhouse #1) (lydbog)
Kat Leyh: Thirsty Mermaids
Charlaine Harris: Levende død i Dallas (Sookie Stackhouse #2) (lydbog)
Jacob Holm Krogsøe & Martin Wangsgaard Jürgensen: Blodbaner (anmeldereksemplar)
Sabine Lemire & Rasmus Bregnhøj: Mira #venner #forelsket #etårimitliv (Mira #1)
Sabine Lemire & Rasmus Bregnhøj: Mira #husbåd #far #kærlighed (Mira #2)
Sabine Lemire & Rasmus Bregnhøj: Mira #kreaklubben #familie #kys (Mira #3)
Sabine Lemire & Rasmus Bregnhøj: Mira #rejse #Paris #savn (Mira #4)
Sabine Lemire & Rasmus Bregnhøj: Mira #børn #imod #voksne (Mira #5) 
Jenny Jordahl: Hvad skete der egentlig med dig?
Charlaine Harris: Klub Død (Sookie Stackhouse #3) (lydbog)
Luna Harley: Bare Alice
Charlaine Harris: Død for verden (Sookie Stackhouse #4) (lydbog)
A. Silvestri: Vardekød (anmeldereksemplar)
Sara Bergmark Elfgren & Karl Johnsson: Vei bog 1 (Vei #1)
Sara Bergmark Elfgren & Karl Johnsson: Vei bog 2 (Vei #2)
Anne Elvedal: Den sorte brud (Dødens spill #2) (anmeldereksemplar)
Charlaine Harris: Stendød (Sookie Stackhouse #5) (lydbog)
Charlaine Harris: Fuldstændig død (Sookie Stackhouse #6) (lydbog)
Kim Ace: En episk fortælling om tis og trolddom (Geminiforbandelsen #1) (lydbog)
Ragnar Jónasson: Øen (Hidden Iceland #2)
Laurell K. Hamilton Blue Moon (Anita Blake, Vampire Hunter #8) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar