Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 30. marts 2022

Magical Readathon: Orilium Spring Equinox 2022 TBR


Magical Readathon er et af mine yndlingsreadathons. Det er skabt af G fra Book Roast, og foregår to gange om året i april og i august. G har lagt rigtig meget arbejde i det, så jeg kan kun anbefale at se hendes videoer. Videoen til dette readathon kan ses lige her.

Readathonet er bygget op på at man eller ens karakter som man selv skaber (igen tjek G's videoer) går på en magisk skole, hvor man kan uddanne sig til forskellige professioner. Jeg har endnu ikke valgt, hvilken profession jeg vil gå efter i august, så derfor har jeg sat mig for at gennemføre alle 14 af aprils læseudfordringer. (Eller jeg håber i hvert fald at nå igennem dem alle). 
Jeg vil rigtig gerne læse fantasy i april, og fortrinsvis dansk fantasy, selvom der også sniger sig et par på engelsk ind. Men nogle af udfordringer fandt jeg lidt svære at dække, så det kan godt være jeg kommer til at strække dem en smule. Jeg tager mig også den frihed at skifte ud i bøgerne, hvis det skulle blive nødvendigt.

Læseudfordringerne er: 
  • Alchemy - Potion of Infatuation - Book featuring romance 
  • Animal Studies - Ways of Pegasus - Quick read
  • Art of Illusion - Mirror Image - Book with trope you like
  • Astronomy - Basics: Asteroids & Comets - Top of your to-be-read list
  • Conjuration - Conjuring of Light - Source of light on cover
  • Demonology  - Shadow Demons - Word ‘shadow’ in title
  • Elemental Studies - Basics of Air Dynamics - Book under 100 pages
  • Spells & Incantations - Anti Gravity Spell - Short storie(s)/essay(s)
  • Artificery - Schematic Literacy - Earth setting 
  • Inscription - Glyph: Strength - Intimidating read
  • Lore - Myths Most Known - Mythology inspired
  • Psionics & Divination - Clairsentience - Book set in the future
  • Restoration - Cure Wounds - Book featuring healers
  • Shapeshifting - Formation: claws - Creature with claws on the cover

Min tbr kommer således til at se således ud:

  • Alchemy - Stormtid af Rikke havner Alrø (494 sider). Jeg ved ikke så meget om denne, men jeg læste at den skulle indeholde en romance, så det krydser jeg fingre for
  • Animal Studies - Legendens ridder - fjendeland af Jeanette Sigtenborg (231 sider). Jeg fløj igennem den første bog i serien, så det satser jeg på, at jeg også gør med denne.
  • Art of Illusion - Inkarnation af Pernille L. Stenby (429 sider). Jeg kan godt lide at læse om bøger, der foregår på skoler/universiteter/akademier, så her er denne meget passende.
  • Astronomy - Obsidian Butterfly af Laurell K. Hamilton (675 sider). Jeg fik ikke læst denne i marts, så den står på toppen af min læseliste (jeg regner dog med først at læse den i påsken, hvor jeg har ferie).
  • Conjuration - Kuppelbyens hemmelighed af Stine Bahrt (389 sider). Der er en slags lanterner på coveret.
  • Demonology  - Slaget ved Danubris af Claus Holm (381 sider). Der er godt nok ikke skygge i titlen, men serien hedder Skyggefjenden, så det tager jeg som et win.
  • Elemental Studies - The Saga of Gunnlaug Serpent-tongue af Anon (53 sider). En lille bog under 100 sider.
  • Spells & Incantations - Slasher Girls & Monster Books (389 sider). Em samling af horrornoveller, som jeg længe har villet læse.
  • Artificery - Jeg er Saga af Silja Okking (221 sider). Så vidt jeg ved starter den bog i vores verden, før den hopper over i en anden.
  • Inscription - House of Earth and Blood af Sarah J. Maas (803 sider). Endnu en bog, som jeg længe har haft lyst til at læse, men hvor størrelsen har skræmt mig en del.
  • Lore - Tilbage til Lugnasad af K. L. Berger (395 sider). Den første bog trak på keltiske myter, og det gør 2'eren også.
  • Psionics & Divination - Sandstorm af Christian Engkilde (492 sider). Bogen er del af en dystopiske trilogi, der foregår i fremtiden.
  • Restoration - Vølvens vej - Snehild af Anne-Marie Vedsø Olsen (416 sider). Jeg ved ikke om, der er en healer med i denne bog, men der er en vølve, og selvom det ikke er det samme, så bliver det denne bog, som jeg går med.
  • Shapeshifting - Vaals hær - genkomsten af Eva Egeskjold (572 sider). Der er op til flere kløer på coveret.
Min tbr bliver således på 14 bøger og 5.940 sider. Som tidligere vil jeg gerne lave nogle opsummeringer undervejs. Ved andre månedslange readathon har jeg lavet ugentlige opsummeringer, så det håber jeg også, at jeg kan finde tid til denne gang. Derudover vil jeg også opdatere undervejs på Instagram.

Deltager du i Magical Readathon? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar