Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 1. juli 2022

Juni 2022


[De Dødes Tid og Dødsbørn er anmeldereksemplarer fra forlaget // Den sidste alliance er et anmeldereksemplar fra forlaget]

Juni har været en virkelig travl måned. Jeg var til rigtig mange sociale arrangementer, samtidig med at der også har været travlt på arbejdet med flere ting, der skulle rundes af inden sommerferien. Det har tæret på min læselyst, fordi jeg simpelthen ikke har haft overskuddet eller den store koncentration til at læse, men lidt er det da heldigvis blevet til. Jeg har muligvis også været ude af træning efter 2 år med corona og minimalt socialt aktivitetsniveau, som nu var blevet skruet op på maks.
De ting jeg har lavet i juni har været virkelig gode, spændende og hyggelige. Jeg var blandt andet inde og se Hobbitten på Moesgaard Museum med to kollegaer, og det var en helt igennem fantastisk oplevelse. Jeg har også været i biografen, til tre fødselsdage hvoraf to af dem var runde, samt familie- og kollegahygge.
_________

Jeg fik læst 15 bøger, hvoraf 5 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 4.807 sider.

Junis længste bog var Den sidste alliance 565 sider, mens den korteste var SMS på 104 sider.

Junis bedste bøger var Narcissus in Chains, Carry On, Wayward SonNot That Bad samt De Dødes Tid.

Dukkernes ø - og andre gys var en effektiv gyser for børn, og SMS var et interessant gysereksperiment i smsform.

Jeg havde håbet, jeg ville synes mere om Vild iris, men den ramte desværre aldrig rigtig plet for mig.

Anmeldelser i juni:
_________

Juli byder på sommerferielæsning og afslapning. Jeg har lavet en liste over bøger (se bloggen på onsdag), som jeg gerne vil nå at læse. Jeg håber også, at få påbegyndt en omrokering i mit hjemmebibliotek, men nu må vi se, hvad der kommer til at ske.


Læste bøger:
Thomas Helle: De Dødes Tid (anmeldereksemplar)
Rainbow Rowell: Carry On (Simon Snow #1) (lydbog)
Steen Langstrup: SMS
K. L. Berger: Dukkernes ø - og andre gys
Roxane Gay: Hunger: A Memoir of (My) Body (lydbog)
Sarah Winifred Searle: Patience & Esther: An Edwardian Romance
Roxane Gay (editor): Not That Bad: Dispatches from Rape Culture (lydbog)
Rikke Hørlykke & Marie-Louise Truelsen: Træn til livet
Nanna Louise Teckemeier & Kenn Römer-Bruhn: Din have - dine regler
Louise Glück: Vild iris
Lars Bøgeholt Pedersen og Jacob Oliver Krarup: Blodbadet i Baria (Calamusfortællingerne #1)
Julie M. Day: Den sidste alliance (Grænsen til Trafallas #3) (anmeldereksemplar) (lydbog)
Laurell K. Hamilton: Narcissus in Chains (Anita Blake, Vampire Hunter #10)
Nicole Boyle Rødtnes: Dødsbørn (Skeletter i Skabet #1) (anmeldereksemplar)
Rainbow Rowell: Wayward Son (Simon Snow #2) (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar