Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 31. marts 2023

Orilium Spring Equinox 2023 - tbr


Magical Readathon er et af mine yndlingsreadathons. Det er skabt af G fra Book Roast, og foregår to gange om året i april og i august. G har lagt rigtig meget arbejde i det, så jeg kan kun anbefale at se hendes videoer. Videoen til dette readathon kan ses lige her.

Readathonet er bygget op på at man eller ens karakter som man selv skaber (igen tjek G's videoer) går på en magisk skole, hvor man kan uddanne sig til forskellige professioner. 
Jeg overvejer at uddanne mig som Necromancer denne gang, men jeg vil meget gerne fuldføre alle læseudfordringerne. De læseudfordringer som skal udføres til Necromancer, har jeg fremhævet i fed.
Mange af mine bøger er biblioteksbøger af den simple grund at jeg har fået slæbt mange bøger med hjem, som jeg meget gerne vil have læst i løbet af måneden. Nogle har jeg haft stået et stykke tid, så det er ved at være på tide.
Nogle af læseudfordringerne var lidt af en udfordring (tøhø) at finde bøger til, så jeg har måske fiflet en lille smule med dem.
 

Læseudfordringerne er: 

Alchemy - Principles of Transmutation  - Metal in the name (gold, silver, etc)
    - Silver Under Nightfall af Rin Chupeco (506 sider)

Animal Studies - Heads & Tails  - Flip a coin: if heads read a non-fiction, tails - fiction
    - Cerulean Sins af Laurell K. Hamilton (518 sider)

Art of Illusion - Focus: Disguise Self - Match clothe’s colour to cover colour
    - De åndeløse af Cecilie Kørner Jeppesen (500 sider)

Astronomy - The Eclipse Effect - Two letter E’s in the title
    - Lysets datter af Louise H. A. Trankjær (422 sider)

Conjuration - Spirit Binding Spells - Recommended by a friend
    - House of Hunger af Alexis Henderson (291 sider)

Demonology  - Type: Impersonators - Book compared to your favourite
    - Dead Beat af Jim Butcher (442 sider)

Elemental Studies - Botanic Controls - Flowers on the cover
    - The Final Gambit af Jennifer Lynn Barnes (375 sider)

Spells & Incantations - Spell: Magic Missiles - Target length: 389-415 pages
    - Smagen af aske af Sidsel Sander Mittet (397 sider)

Artificery - Conduit Enhancement - Start a book with a snack
    - En stormnat af Martin Schjönning (182 sider)

Inscription - Glyph: Flight - Book from the top shelf
    - Mekaniske hjerter af Stine Bahrt (486 sider)

Lore - The Legend of Dia - Book with a map
    - Dødedans af Carsten Bossen Christiansen (446 sider)

Psionics & Divination - Cloud Study 101 - Clouds on the cover or in title
    - Onyxkuppet af Judith Sølvkjær (300 sider)

Restoration - Oculi Cures - Close your eyes, shuffle and point
    - Den skibbrudne af Alexandra Vinther (216 sider)

Shapeshifting - Form: Wolf - Wolf on cover, title, author's name
    - Askenfjeld af Anne Spanget-Larsen (245 sider)


Derudover har jeg også på min tbr:

    - Eliors Sang af Louise H. A. Trankjær (267 sider)
    - En episk fortælling om kaos og kyssefester af Kim Ace (376 sider)
    - Plus evt. biblioteksbøger, som jeg er skrevet op til samt lydbøger.

Hvis jeg får læst alle bøgerne på min tbr, som jeg krydser fingre for at jeg gør, ender vi på 5.989 sider.

Mine erfaringer fra det sidste readathon jeg deltog i, viser at jeg kommer bedst fra start og føler mig topmotiveret, hvis jeg får læst en del i de første par dage af readathonet, så det vil jeg bestræbe mig på. 

Jeg har lige som sidste april planer om at lave ugentlige opsummeringer her på bloggen, og så vil jeg se om jeg ikke også kan blive en lille smule mere aktiv på Instagram.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar