Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 2. april 2024

Marts 2024


[Håb er et anmeldereksemplar fra forlaget // Solvogteren er et anmeldereksemplar fra forlaget]


Jeg havde store forventninger til marts, men desværre var jeg slået hjem i ludo det meste af måneden. Jeg havde planer om at læse en hel masse og komme i mål med nogle af mine (mange) projekter, men jeg oplevede et stort dyk i mit energiniveau, som gjorde at jeg så en masse YouTube og Netflix i stedet for, og det var måske det jeg havde brug for, men det stoppede mig ikke fra at slå mig selv i hovedet. Især min manglende fokusering på bøger og læsning gik mig på.
Marts bød på to biografture med kollegaer, hvor jeg så Rom og Past Lives. Jeg var også i teateret og se Ikke noget pis. Jeg genså også Taylor Swifts The Eras Tour på Disney+.
Jeg sluttede marts af med påskeferie, hvor jeg tilbragte halvt hjemme og halvt på besøg hos mine forældre. Det var tiltrængt og rigtig hyggeligt, og jeg fik gået lange ture med hundene (og min mor).

 _________

I løbet af marts fik jeg læst 17 bøger. 4 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 4.883 sider.

Månedens længste bog var A Court of Mist and Fury på 624 sider. Den korteste bog var Håb104 sider.

Månedens bedste læseoplevelser var: 
Bride, som var en underholderne romantasy mellem en vampyr og en varulv. 
What Feasts at Night var måske ikke lige så uhyggelig, som den første bog, men den var stadig virkelig spændende og velfortalt.
Solvogteren var en smuk fortælling om sorg, eventyr og venskab.
Good Girl, Bad Blood & As Good As Dead var medrivende ya mysterier, som virkelig fik mig til at sidde på kanten af stolen
A Court of Mist and Fury - stadig en absolut favorit.


Hunt on Dark Waters var ok sjov, men tempoet var over det hele og romancen var lidt for instaloveagtig. 


Serier i marts: 
Færdiglæste serier:
Ingen som os af Eva Munk
A Good Girl's Guide to Murder af Holly Jackson


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Crimson Sails 1 af Katee Robert
Torsdagsmordklubben 1 af Richard Osman
Skyggeaksens kald 1 af C.C. Thybro
Sworn Soldier 2 af T. Kingfisher
Årstidskvartetten 2 af Maja Lunde & Lisa Aisato
Sarah's Scribbles 1, 2, 3 af Sarah Andersen
A Court of Thorns and Roses 2 af Sarah J. Maas


DNF:


Anmeldelser i marts:

_________

I april krydser jeg fingre for at jeg kommer i mål med nogle af mine mange forårsprojekter.
Jeg satser på at det for alvor bliver havevejr.
Og så håber jeg på at få læst en god stak bøger, såsom Incubus Dreams, som jeg havde håbet på at få læst i påsken (og derfor er den med på billedet, da jeg tog billeder, før jeg tog på ferie) samt få skrevet de anmeldelser, som jeg mangler.


Læste bøger:
Katee Robert: Hunt on Dark Waters (Crimson Sails #1)
Richard Osman: Torsdagsmordklubben (Torsdagsmordklubben #1) (lydbog)
Johann Wolfgang von Goethe: Den unge Werthers lidelser
Ali Hazelwood: Bride
Eva Munk: Håb (Ingen som os #3) (anmeldereksemplar)
Holly Jackson: Good Girl, Bad Blood (A Good Girl's Guide to Murder #2) (lydbog)
C.C. Thybro: I skyggen af Udgårdsø (Skyggeaksens kald #1)
T. Kingfisher: What Feasts at Night (Sworn Soldier #2)
Maja Lunde & Lisa Aisato: Solvogteren (Årstidskvartetten #2) (anmeldereksemplar)
Sarah Andersen: Adulthood Is a Myth (Sarah's Scribbles #1)
Sarah Andersen: Big Mushy Happy Lump (Sarah's Scribbles #2)
Sarah Andersen: Herding Cats (Sarah's Scribbles #3)
Lana Del Rey: Violet Bent Backwards Over the Grass
Holly Jackson: As Good As Dead (A Good Girl's Guide to Murder #3) (lydbog)
Colleen Hoover: Heart Bones (lydbog)
Hiroko Oyamada: Væsler på loftet 
Sarah J. Maas: A Court of Mist and Fury (A Court of Thorns and Roses #2)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar