Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 1. maj 2024

April 2024


[Spøgelseshvisker er et anmeldereksemplar fra forlaget]

Aprilvejret har ikke gjort det helt nemt at være haveejer. For hold nu op, det regn der er faldet i løbet af måneden! Der har heldigvis også været nogle solskinstimer, hvor det lykkes mig at komme i haven og rent faktisk få gjort noget ved alt det ukrudt, som har skudt op. 
Jeg har været i teateret to gange. Første gang for at se Rhythm of the Dance, som er irsk riverdance med levende musik. Det var en fed oplevelse. Anden gang var for at se Jytte fra marketing er desværre gået for i dag, som var et lidt fragmenteret teaterstykke, hvor jeg fandt nogle dele mere underholdende end andre. 
Jeg var også på kunstmuseet for at se en samtale mellem Julie Nord og Lone Hørslev. Julie Nord har kurateret udstillingen Jærtegn, som består af et udvalg af hendes egne værker krydret med andre kunstners. Det er en virkelig smuk udstilling spredt ud i tre forskellige rum, og samtalen mellem Julie og Lone var også spændende.
Jeg fik også påbegyndt mit biblioteksprojekt, hvor jeg er i gang med at rydde op og ikke mindst rydde ud i mine bøger, så dem jeg har læst og ikke vil genlæse, samt dem jeg har mistet interessen for kan blive sendt videre til nogle, der vil læse dem. 
Jeg deltog i forårets udgave af Dewey's 24 Hour Readathon. Det har været et stykke tid siden, jeg har haft mulighed for det, så det var rart, at jeg havde tid til det i år.

 _________

I april fik jeg læst 31 bøger. 4 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 6.323 sider.

Månedens længste bog var Uzumaki på 653 sider. De korteste bøger var DNA og Ansvar, som begge var på 60 sider.

Månedens bedste læseoplevelser var: 
Morning Star var en helt utrolig læseoplevelse og nok månedens bedste. Den var fængede, hjerteskærende og dramatisk. Jeg skal helt sikkert forsøge at få læst de andre bøger i serien i år (selvom de er mega lange).
De små trolde og den store oversvømmelse er min første Mumibog, og den var sød og hyggelig. Jeg glæder mig til at læse videre i serien.
Uzumaki var en horrormanga, hvor spiraler er farlige for indbyggerne i en lille bog. Og spiraler findes alle steder i naturen. Den var virkelig godt tegnet og havde nogle uhyggelige og groteske scener, som har ætset sig fast i min hjerne
Dyr med næb ordnet efter antal vinger og Pesticid var interessante og fine digtsamlinger om natur.
Opiumskrigen var en genlæsning for mit vedkomne, men den er stadig noget af det mest brutale fantasy, som jeg har læst. Det er en bog, som jeg varmt kan anbefale. 
Outsider var sjov, sexy og fyldt med drama. Jeg var godt underholdt hele vejen.


Jeg har endelig fået læst (eller nærmere lyttet til) Ice Planet Barbarians og det var en oplevelse. Det er ikke en særlig god bog, og der er mange red flags, men jeg har alligevel lidt lyst til at læse videre i serien...
Jeg kunne overhovedet ikke med skrivestilen i Mac, som er genfortælling af Shakespears Macbeth. Jeg kan godt se, hvad forfatteren ville med at skrive på den måde, men det fungerede slet ikke for mig. 


Serier i april: 
Færdiglæste serier:


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Red Rising Saga 3 af Pierce Brown
Spor 1 af Sophie Souid
Vicious Lost Boys 1 af Nikki St. Crowe
City of Dragons 1 af Jaimal Yogis
Ice Planet Barbarians 1 af Ruby Dixon
Their Vampire Queen 1 af Joely Sue Burkhart
Mareridt & Myrekryb 1 af Nick Clausen
Skyggehøj 1, 2 af Nicole Boyle Rødtnes
Steen & Stoffer 1 af Bill Watterson
The Poppy War 1 af R.F. Kuang
Sandover Prep 1 af Elle Kennedy


DNF:


Anmeldelser i april:

_________

Jeg har endnu ikke fået Incubus Dreams, så den ryger på majs tbr. Nu skal det altså være! Jeg har også nogle bøger, som jeg skal have læst til en bogcafé i juni, så de har også en høj prioritet. 
I maj håber jeg på mere havetid, både plante- og lugetid, men også afslapningstid. (Jeg er så dårlig til at slappe af med god samvittighed, når jeg kan se noget ukrudt, men det er noget, jeg gerne vil øve mig på). 
Jeg håber også på at få gået nogle lange ture, og måske endda komme i mål med nogle af mine projekter (eller i hvert fald videre med dem). 


Læste bøger:
Holly Jackson: Kill Joy (A Good Girl's Guide to Murder #0.5) (lydbog)
Lotte Bjergbæk: DNA (Tænkepause #81)
Nick Clausen: Spøgelseshvisker (anmeldereksemplar)
Frida Borello: Månen over Morka
Kenneth Bøgh Andersen: Fra den mørke side
Sinus Reuss: Superstorm
Pierce Brown: Morning Star (Red Rising Saga #3) (lydbog)
Rasmus Daugbjerg: Trold
Tove Jansson: De små trolde og den store oversvømmelse
Sophie Souid: Den, der hvisker, lyver (Spor #1)
Nikki St. Crowe: The Never King (Vicious Lost Boys #1)
Jakob Martin Strid: Den Fantastiske Bus
Junji Ito: Uzumaki
Birgitte Krogsbøll: Dyr med næb ordnet efter antal vinger
Birgitte Krogsbøll: Pesticid
Jaimal Yogis: Stormen vågner (City of Dragons #1)
Ruby Dixon: Ice Planet Barbarians (Ice Planet Barbarians #1) (lydbog)
Ulrik Nissen: Ansvar
Lone Hørslev: Svømmende, rygende, grædende
Julie Nord: Xenoglossy
Ane Gudrun: Stille hjerte
Lone Hørslev: Dagene er data
Joely Sue Burkhart: Queen Takes Knights (Their Vampire Queen #1)
Kim Fupz Aakeson: Mac - Shakespeare genfortalt
Nick Clausen: Mareridt & Myrekryb (Mareridt & Myrekryb #1)
Nicole Boyle Rødtnes: De udvalgte (Skyggehøj #1)
Bill Watterson: Steen og Stoffer (Steen & Stoffer #1)
R.F. Kuang: Opiumskrigen (The Poppy War #1) (lydbog)
Nicole Boyle Rødtnes: De forbandede (Skyggehøj #2)
Elle Kennedy: Outsider (Sandover Prep #1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar