Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 2. juni 2024

Maj 2024


Efter en regnvåd april, skal jeg da lige love for at maj bød på solskin og varme (det meste af tiden). Det var skønt, men jeg skulle også lige vende mig til det efter al den regn.
Foruden solskin bød maj på venindehygge og familiebesøg.
De to største oplevelser var Askepot the Musical, som gav et nyt tvist på eventyret, og skuespillerne/sangerne og danserne var så gode.
Og så var jeg til koncert med Olivia Rodrigo, og det var en helt igennem fantastisk koncert. Taget lettede næsten på Royal Arena eller sådan føles det i hvert fald. Hun var så god og nærværende og der var simpelthen så god en stemning. 

 _________

I maj fik jeg læst 23 bøger. 3 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 5.808 sider.

Månedens længste bog var Ørn på 842 sider. De korteste bøger var Døden og Nydelse, som begge var på 60 sider.

Månedens bedste læseoplevelser var: 
The House in the Cerulean Sea var så fin en historie. Den har sine fejl, men jeg kom virkelig til at holde af karakterne. 
Jeg er så glad for at jeg endelig har fået læst Emma. Den har stået på min tbr så længe, og jeg elsker en god klassiker.
Selvom du er så voksen og klog bør du læse en børnebog er en lille og vigtig perle af en bog, som jeg varmt kan anbefale.
Ørn var en interessant graphic novel, som satte nogle tanker i gang i mig. Det samme gjorde Per, som er en fin illustreret bog for børn om svigt. 
Dragerepublikken er en genlæsning, og jeg synes historien er vokset på mig. Forstå mig ret, jeg kunne også rigtig godt lide den i første omgang, men nu kan jeg lide den mere. 
Ragnarok er ligeledes en genlæsning, og den er lige så stærk, som første gang jeg læste den.

Kokainer havde en interessant ide, men jeg fandt den alt for overfladisk, det helt gik også alt for hurtigt, og det hele blev lidt for fjollet.
Digtene i Hesten faldt desværre heller ikke i min smag.


Serier i maj: 
Færdiglæste serier:
Mareridt & Myrekryb af Nick Clausen


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Steen & Stoffer 2, 3 af Bill Watterson
Mellem Verdener 1 af Dina K. Sjöblom
The House in the Cerulean Sea 1 af T.J. Klune
The Poppy War 2 af R.F. Kuang
Lightfall 1 af Tim Probert
Spy x Family 11 af Tatsuya Endo


DNF:


Anmeldelser i maj:

_________

Jeg ved endnu ikke, hvad juni kommer til at byde på, men jeg håber at der bliver både tid til sociale arrangementer og afslapningstid. Jeg har som altid projekter, som jeg gerne vil komme videre med, og en hel masse bøger, som jeg skal have læst.


Læste bøger:
Bill Watterson: Er der nogen uhyrer under sengen? (Steen & Stoffer #2)
Jeppe Sandholt: Ørn
Nick Clausen: Mareridt & Myrekryb 2 (Mareridt & Myrekryb 2)
Asser Hedegård Thomsen: Døden
Nick Clausen: Mareridt & Myrekryb 3 (Mareridt & Myrekryb #3)
Dina K. Sjöblom: Ragnarok (Mellem Verdener #1)
Laura Ringo: Vægten af et hjerte
Kathrerine Rundell: Selvom du er så voksen og klog bør du læse en børnebog
T.J. Klune: The House in the Cerulean Sea (The House in the Cerulean Sea #1)
Michael Kamp: Kokainer
August Bovin Boberg: De steder hvor jeg blev født
R.F. Kuang: Dragerepublikken (The Poppy War #2) (lydbog)
Nora Dåsnes: Ubesvaret opkald 
Bill Watterson: Lapmarkens helte (Steen og Stoffer #3)
Tim Probert: Vogterne af den evige flamme (Lightfall #1)
Glenn Christian: Hesten
Louise Glück: Vild Iris
Rasmus Ugilt: Nydelse
Zenia Johnsen & Signe Parkins: Per
Morten D.D. Hansen: Insekternes bog
Jillian Tamaki & Mariko Tamaki: Roaming
Jane Austen: Emma (lydbog)
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 11

Ingen kommentarer:

Send en kommentar