Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 1. oktober 2021

September 2021

 
[Read.Die.Repeat vol. 1 er et anmeldereksemplar fra Read.Die.Repeat // Nattevandreren er et anmeldereksemplar fra Calibat // Blodets sti er et anmeldereksemplar fra Ulven og Uglen // De døde husker er et anmeldereksemplar fra Calibat]

Det er utroligt at september allerede er gået. Jeg synes, at den lige var startet, men nu er den allerede ovre igen. September blev en begivenhedsrig måned, hvor jeg var i teateret for at se Sven fra Randers, på kunstmuseet for at se Sven Dalsgaards værker, i biografen for at se Dune og ikke mindst til Fantasyfestivalen, som kan læses om her og her.
Der er også gang i med mange ting på arbejdet, og det fortsætter ind i oktober.
Jeg har stadig en del ting/projekter, som jeg gerne vil have styr på, og det håber jeg, at jeg kan få i løbet af oktober. 
_________

I september fik jeg læst 26 bøger. 4 af dem hørte jeg som lydbøger. I alt blev det til 5.706 sider. 

Den længste bog, jeg læste var Den Usynlige Krig på 608 sider. Dee korteste bøger var Du gætter aldrig... serien, hvor hver bog var på 48 sider.

Jeg læste flere gode bøger i løbet af måneden, heriblandt Den Usynlige KrigDarkdawnDeath MasksNattevandrerenBlodets sti samt De døde husker for at nævne et par stykker. 

Midsommerens offer har givet mig lyst til at læse flere bøger om hekse, så det håber jeg snart at få taget hul på. The Prince and the Dressmaker er simpelthen så skøn en historie, og jeg havde brug for at læse noget let og lækkert.

Desværre fik jeg hørt to lydbøger, som bare ikke var noget for mig. The Southern Book Club's Guide to Slaying Vampires og The Other Side of the Door havde begge to hovedpersoner, som jeg aldrig rigtig blev særlig vilde med. Jeg synes, at de var alt for klynkende og vægelsindet, og jeg håbede sådan set bare, at de ville dø eller noget. 
_________

Jeg glæder mig til at krybe sammen i sofaen med et tæppe over mig, og med en god bog i hånden og et krus varm kakao ved siden af. Jeg glæder mig til at gå lange ture, og se hvordan bladene skifter farve, før de falder af. Jeg glæder mig til at lægge puslespil, imens jeg lytter til en god lydbog. Jeg glæder mig til at få styr på mit bibliotek (igen igen), imens jeg ser en god serie på min tablet. Jeg glæder mig til at se horrorfilm og gyserserier i løbet af oktober. Mest af alt glæder jeg mig til at se min familie og tilbringe tid sammen med dem jeg har nærmest.


Læste bøger:
Read.Die.Repeat vol. 1 (anmeldereksemplar)
Grady Hendrix: The Southern Book Club's Guide to Slaying Vampires (lydbog)
Jim Butcher: Death Masks (The Dresden Files #5) 
Mads L. Brynnum: Nattevandreren (anmeldereksemplar) 
Katrine Skovgaard: Midsommerens offer 
Ingela Korsell & Reine Rosenberg: Væsenologi
Silvia Moreno-Garcia: The Beautiful Ones (lydbog)
Jen Wang: The Prince and the Dressmaker
Anders Albrechtslund: Overvågning (Tænkepauser #39)
Tobias Stenbæk Bro: Blodets sti (Et varsel om Storm #2) (anmeldereksemplar)
Teddy Vork: De døde husker (anmeldereksemplar)
Dave Eggers: The Circle (The Circle #1)
Kazu Kibuishi: Ildfuglen (Amulet #7)
Hans Jørgen Sandnes: Ned i dybet (Krypto #1)
Thomas Arnt & Ane Gudrun: Du gætter aldrig hvad de gjorde i det gamle Egypten
Thomas Arnt & Ane Gudrun: Du gætter aldrig hvad de gjorde i Romerriget
Thomas Arnt & Ane Gudrun: Du gætter aldrig hvad de gjorde i Vikingetiden
Nicci French: The Other Side of the Door (lydbog)
Thomas Arnt & Ane Gudrun: Sådan bliver du en tjekket zombie 
Thomas Arnt & Ane Gudrun: Sådan bliver du et tjekket spøgelse 
Thomas Arnt & Ane Gudrun: Sådan bliver du en tjekket vampyr 
Nicole Boyle Rødtnes & Bjarke Schjødt Larsen: Den store zombie bog
Martin Schjönning & Tom Kristensen: Kværnen
Amanda Gorman: Bjerget vi bestiger
Boris Hansen: Den Usynlige Krig (Tavse Verdener #1) (lydbog) 
Jay Kristoff: Darkdawn (The Nevernight Chronicle #3)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar