Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 1. februar 2023

Januar 2023


[Anmeldereksemplar: Og de blev lokket]

I januar gik jeg lidt i hi. Eller det gjorde bloggen i hvert fald. Det var ikke planen, for den havde jo lige haft juleferie, men jeg kunne ikke rigtig samle energi og koncentration til at skrive anmeldelser, selvom jeg forsøgte flere gange. Jeg har derfor en pæn stak anmeldelser, der venter på at blive skrevet, og forhåbentlig bliver februar bedre på skrivefronten.
I januar startede jeg op på arbejde efter en lang og dejlig juleferie. Jeg fik ryddet lidt op og ud, men jeg nåede ikke alt det, som jeg gerne ville (igen energien var ikke rigtig til det), men så når jeg det på et andet tidspunkt.
Jeg var inde og se Annas sang som bogkoncert på Værket. Forfatteren Benjamin Koppel beskrev det som et famlende eksperiment, og det må jeg give ham ret i at det var. Den kom desværre ikke helt i mål for mig.
Jeg var også en tur i biografen for at se Babylon, en tur i regnskoven, gik en dejlig tur i engene og skoven, og så fik jeg også fejret min fødselsdag.
_________

Selvom jeg ikke fik skrevet særlig meget i januar, fik jeg til gengæld læst en del (samt set en del film, afsnits af tv-shows samt YouTube). 

Det blev til 22 bøger. 4 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 6.043 sider. Jeg læste både skøn- og faglitteratur. Dertil også en god stak graphic novels og en enkelt digtsamling.

Januars korteste bog var Pigen som elsker monsterdyr på 48 sider, mens den længste var Kvadrantiderne527 sider.

Jeg genlæste både Lore Olympus og Spektrum i løbet af måneden, og det var virkelig dejligt. Jeg er så klar til deres efterfølgere (håber jeg ikke skal vente alt for længe på dem).
Dead Silence var en virkelig fed lytteoplevelse, og en solid science fiction/horror roman.

Jeg blev positivt overrasket over Nådeløs, som hen af vejen blev bedre end den første bog, Dødløs.

Alt i alt bød januar på flere gode læseoplevelser end skuffende, så det er jo skønt, når det er sådan.


Anmeldelser i januar:
_________

I februar skal jeg to gange i teateret, og jeg glæder mig. Jeg vil også gerne få styr på nogle af mine hængepartier hjemme, og så har jeg utrolig mange læseplaner. Jeg når ikke dem alle, men jeg drømmer stort. Og så satser jeg også på at komme i bund med mine anmeldelser, for det vil give mig ro - så det kommer jeg til at prioritere.


Læste bøger:
Rachel Smythe: Lore Olympus: Volume One (Lore Olympus Volumes #1)
Rachel Smythe: Lore Olympus, Volume Two (Lore Olympus Volumes #2)
Rachel Smythe: Lore Olympus: Volume Three (Lore Olympus Volumes #3)
Glenn Bech: Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet. Manifest
Margareta Magnusson: Fru Magnusson rydder op - Kunsten at få orden i et helt livs ting
Teddy Vork: De døde husker
Nanna Foss: Geminiderne (Spektrum #2) (lydbog)
Namina Forna: Nådeløs (Dødløs #2)
Sylvia Douyé: Pigen som elsker monsterdyr (Magiline #2)
Hans Jørgen Sandnes: Rimtåge (Krypto #4)
Jam Aden: Shaman (Åndevandrer #2)
Kid Toussaint: De(n) nye (Ella #1)
Jam Aden: Vølve (Åndevandrer #3)
Charlotte Sandmæl: Forrådt (Dragens øje #1)
Nanna Foss: Ursiderne (Spektrum #3) (lydbog)
Sidsel Sander Mittet: Og de blev lokket (Bjergtaget #1) (anmeldereksemplar)
Tove Ditlevsen: Der bor en ung pige i mig, som ikke vil dø
S.A. Barnes: Dead Silence (lydbog)
Malin Falch: Trolderiget (Nordlys #4)
Jennifer Lynn Barnes: The Hawthorne Legacy (The Inheritance Games #2)
Nanna Foss: Kvadrantiderne (Spektrum #4) (lydbog)
C.G. Valentin: Dragedronningen (Dragernes Æra #3)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar