Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 1. september 2020

August 2020


[Pigen som ikke var der er et anmeldereksemplar fra Forlaget Facet // Kloens Klippe er et anmeldereksemplar fra forfatteren]

I august fik jeg holdt det sidste af min sommerferie, og det var simpelthen så skønt. Jeg kunne godt have brugt noget mere ferie, men det kan man vel altid. 
Det var nu også meget rart at være tilbage på arbejde igen, selvom det var pænt varm en overgang. 
Jeg er i gang med forskellige hus/have projekter, som har stået lidt på standby i august, så jeg håber, jeg kan få gjort noget ved dem i september. 
__________

I august blev det til 16 bøger, hvoraf 3 blev hørt som lydbog. I alt blev det til 5.167 sider.
Jeg købte/modtog 20 bøger i måneden, så jeg vil virkelig gerne have en tidsmaskine, så jeg kan få læst alle de ulæste bøger, som jeg har stående. 

Den længste bog, som jeg læste var Rise815 sider, som er en novellesamling i Newsflesh serien.
Den korteste bog, var Natteræd110 sider. 

Flere af de bøger, som jeg læste var genlæsninger, hvilket giver god mening, da jeg på seneste har haft stor lyst til at genbesøge allerede kendte historier. De var også gode læseoplevelser, som jeg vil liste her: Rise - The Complete Newsflesh CollectionPigen som ikke var der'Salem's LotFeedbackKloens KlippePride and PrejudiceNatteræd samt Into the Drowning Deep.

Jeg udfordrede også lidt mig selv i denne måned, så jeg hørte digtsamlingen Poems to Fall in Love With udvalgt af Chris Riddell på lydbog. Det var en interessant oplevelse, da jeg følte, at jeg virkelig skulle koncentrere mig om digtene, nu hvor jeg ikke selv læste dem. Normalt læser jeg digte flere gange, og det var ikke helt så nemt i en lydbog. Men det var en interessant oplevelse.

Jeg var ikke særlig vild med Pumpkinheads, som jeg ellers havde læst en del godt om. Men jeg gennemskuede handlingen og slutningen på ingen tid, så det var lidt træls. Jeg kunne godt lide tegnestilen, men historien var meh.

__________

I 2020 har jeg sat mig nogle læsemål, hvor jeg gerne vil færdiglæse flere serier, læse flere digte, fagbøger og klassikere. Jeg vil derfor bruge min månedsopsamling på at gøre status over, hvor meget jeg har nået i løbet af måneden. Derudover vil det forhåbentlig gøre, at jeg ikke så let glemmer udfordringerne.

Færdiglæse 10 serier:
14. Newsflesh af Mira Grant

Læse 10 klassikere:
2. Pride and Prejudice af Jane Austen

Læse 10 digtsamlinger:
7. Poems to Fall in Love With af Chris Riddell

__________

Jeg har ikke de store planer for september (andet end mine hus/have planer), så jeg håber på at få læst noget fantasy op til den online Fantasyfestival. Nu får vi at se. 


Læste bøger:
Mira Grant: Rise - The Complete Newsflesh Collection 
Nick Clausen: Pigen som ikke var der (anmeldereksemplar)
Stephen King: 'Salem's Lot
Dennis Jürgensen: Grønne øjne
Mira Grant: Feedback (Newsflesh #4)
Camilla Wandahl: Kloens Klippe (Øglejægerne #1) (anmeldereksemplar)
Jane Austen: Pride and Prejudice (lydbog)
Kenneth Bøgh Andersen: Fra den mørke side
John Kenn Mortensen: Natteræd
Linette Harpsøe: De Fejlfødte (Exilium #1) (lydbog)
Kaspar Colling Nielsen: Dengang dinosaurerne var små
Océanerosemarie: Den usynlige lesbiske
Rainbow Rowell & Faith Erin Hicks: Pumpkinheads
Chris Riddell: Poems to Fall in Love With (lydbog)
Maren Uthaug: Striber på højkant 1: Kærlighed
Mira Grant: Into the Drowning Deep (Rolling in the Deep #1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar