Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

søndag den 20. september 2020

Nye bøger #63 - tilføjelser i august


[Indeholder anmeldereksemplar]

August bød på en hel del nye bøger til samlingen. Mere præcist blev det til 20 styks. Jeg modtog blandt andet nogle, som jeg havde ventet så længe på at jeg troede de var gået tabt i posten, og så fik jeg også købt nogle danske bøger, og det har været et stykke tid siden sidst jeg har gjort det.


Fra Gutkind modtog Hummerens skjold af Caroline Albertine Minor. Den lyder meget interessant, så jeg glæder mig til at prøve kræfter med den. 


Jeg bestilte Half Wild og Half Lost af Sally Green for lang tid siden, og jeg troede sådan set at de var gået tabt i posten. Men det viste sig at den ene af dem var blevet sendt fra Australien, og så kan jeg godt forstå at det tog så lang tid at nå frem. Hvorfor den anden var forsinket, har jeg ingen anelse om, da den var sendt fra England. Men nu er de her og jeg glæder mig til at læse trilogien, da den handler om hekse.


Mexican Gothic af Silvia Moreno-Garica har virkelig været hypet siden, den kom ud, så jeg har store forventninger.
The Cabin at the End of the World af Paul Tremblay skulle være uhyggelig, så den regner jeg med at læse i oktober.
Fantastic Hope er en fantasynovellesamling, som er redigeret af min yndlingsforfatter Laurell K. Hamilton, så den vil jeg læse, når jeg er i humør til nogle fantasynoveller.
Loveless af Alice Oseman er endnu en bog jeg har store forventninger til, da hovedpersonen befinder sig på ace spektrummet, og jeg vil gerne læse flere bøger med dette emne, men de er bare svære at finde (måske fordi der ikke er skrevet så mange endnu?). 


Jeg har fulgt Jen Campbells Youtube kanal i flere år efterhånden, og for ikke så længe siden anbefalede hun Pew af Catherine Lacey og Pet af Akwaeke Emezi. Jeg kunne rigtig godt lide præmissen for begge to. De er heller ikke særlig lange, så de vil være oplagte til et readathon.
Jeg købte ligeledes Jen Campbells digtsamling The Girl Aquarium, som jeg glæder mig til at læse.


Jeg har altid godt kunne lide havfrue/sirene historier, så selvfølgelig skal jeg læse A Song Below Water af Bethany C. Morrow og The Deep af Rivers Solomon. De lyder virkelig spændende, så jeg glæder mig helt vildt meget.


Jeg fik som sagt købt nogle danske bøger for første gang i et stykke tid, så det blev til Sarah Engells nyeste young adult Det øjeblik du tvivler, A. Silvestris nye roman Et satans arbejde, klassikeren Northanger Abbey af Jane Austen samt Heksens håndbog af Dannie Druehyld, der er udkommet i nye klæder.


Fra Illumicrate bestilte jeg for et godt stykke tid siden Harrow the Ninth af Tamsyn Muir, som kom her i august. Ligeledes modtog jeg A Darker Shade of Magic af V. E. Schwab, som kom med nogle utrolig lækre ting (se mere her). Julis Illumicrate boks indeholdte sci-fi romanen Seven Devils af Elizabeth May & Laura Lam. 
Julis FairyLoot boks indeholdte Shielded af Kaylynn Flanders. 

Det blev således til en hel del lækre bøger, og foruden at få dem læst, kommer til at blive en udfordring at finde plads til dem alle. Men så er det jo godt at jeg elsker en god udfordring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar