Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 1. september 2023

August 2023


Jeg startede august ud med at afholde min sidste rest af sommerferie, og så var det ellers tilbage på arbejde, hvor der er gang i den. Jeg har lidt travlt for tiden, så overskuddet til både at få læst og skrevet anmeldelser er ikke så højt. Det betyder at jeg har en god stak bøger liggende, som venter på en anmeldelse, og jeg var ellers lige kommet i bund med dem. Jeg håber på, at få gjort noget ved det i september.
Jeg var også til gadeteater, hvilket var underholdende og sjovt, og ellers er der mange arrangementer, der er startet op i august, så der er som sagt knald på den.  

_________

Jeg læste 24 bøger, hvoraf 1 blev hørt som lydbog. I alt fik jeg læst 5.413 sider.

Månedens længste bog var Berserk vol 3704 sider, mens den korteste var Jysk60 sider.

De bedste læseoplevelser var Sprækker, Varulv, Dead Beat, Portaltræet - første del, Monstre, Berserk, Spy x Family og The Way of Kings.
Jeg er også i gang med at genlæse Hekse sagaen, som jeg læste flere gange, da jeg var barn, og det er et herligt og nostalgisk gensyn.

De(n) universelle startede meget godt ud, men jeg kunne simpelthen ikke snuppe slutningen. Den var forfærdelig, og ødelagde nærmest hele læseoplevelse,


Serier i august: 
Færdiglæste serier:
Jeg fik ikke afsluttet nogle serie i august, men jeg håber at få afsluttet minimum en i september.


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
The Dresden Files 7 af Jim Butcher 
Nordlys 5 af Malin Falch
Spy x Family 2, 3, 4, 5, 6 af Tatsuya Endo
Berserk Deluxe Edition 3 af Kentaro Miura
Hekse saga 1, 2, 3, 4 af Phyllis Reynolds Naylor


DNF:
Ella af Kid Toussaint


Anmeldelser i august:

_________

Fantasyfestivalen er om mindre end to uger, og jeg glæder mig utrolig meget. Jeg skal lige have lagt det endelige program, men så er de fleste ting også faldet på plads. 
Derudover håber jeg at få gjort et indhug i min bibliotek tbr - jeg har lånt lidt for mange bøger på det seneste, og nogle vil jeg gerne læse nu, mens andre bliver sendt retur, og så må jeg læse dem på et andet tidspunkt, hvor jeg har mere plads. Jeg har nemlig utrolig mange af mine egne bøger, som jeg gerne vil læse, og det skal jeg simpelthen til at prioritere højere. 
Jeg går også og planlægger en lille læseudfordring, som jeg nok kommer til at dele på bloggen snart. Det er en jeg har haft før, men nu trænger den til at blive genoplivet.


Læste bøger:
Teddy Vork: Sprækker 
Varulv
Nikolaj Højberg: Anton Salems dukkehus 
Jim Butcher: Dead Beat (The Dresden Files #7) 
Kid Toussaint: De(n) universelle (Ella #2) 
Malin Falch: Portaltræet - første del (Nordlys #5) 
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 2 
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 3 
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 4 
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 5
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 6
Jane Ibsen Piper: 28 dage til mindre rod
Jane Ibsen Piper: 28 dage til økonomisk ro
John Kenn Mortensen: Monstre 
Jane Ibsen Piper: 28 dage til digital detox 
Kathleen Glasgow: Girl in Pieces (lydbog)
Inger Schoonderbeek Hansen: Jysk
Phyllis Reynolds Naylor: Heksens søster (Hekse saga #1)
Bodil Bang Heinemeier: Gudinder - Myternes stærke kvinder
Brandon Sanderson: The Way of Kings, Part 1 (The Stormlight Archive #1)
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 3
Phyllis Reynolds Naylor: Heksens kat (Hekse saga #2)
Phyllis Reynolds Naylor: Heksen (Hekse saga #3)
Phyllis Reynolds Naylor: Heksens øje (Hekse saga #4)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar