Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

tirsdag den 2. januar 2024

December 2023


[Krageslottets hemmelighed er et anmeldereksemplar fra forlaget]

December startede ud med sne og endte i regn. 
December bød på julefrokoster, juleaften, julehygge, arbejde og ferie. 
Sammenlignet med november havde jeg mere energi i december, hvilket var meget rart. 
_________

Jeg fik læst 27 bøger. 3 af dem blev hørt som lydbøger. I alt læste jeg 5.272 sider.

Månedens længste bog blev Derfor hader jeg december på 440 sider. Månedens korteste blev Stormesteren på 46 sider.

Snesøsteren er en genlæsning for mig, men jeg er stadig helt vild med den. Den er så sød og sørgelig på samme tid, og helt perfekt at læse til jul, som kan være en skøn men også svær tid
Ikke en fjer bedre er også en genlæsning, og det er en virkelig underholdende og original krimi, da alle karaktererne er fugle.
Vanedyr er Nicklas Brendborgs anden bog, og den dykker ned i hvordan forskellige industrier bruger vores instinkter imod os. Det er virkelig interessant læsning, og jeg slugte den på meget kort tid.
Paris: The Memoir var en vild lytteoplevelse. Den er indtalt af Paris Hilton selv, hvilket hun gør virkelig godt. Hun har godt nok været igennem meget, og jeg kan varmt anbefale den.

How to Survive Your Murder er en spændende horror/slasher ya, som jeg synes er fedt størstedelen af tiden, og den ville nok have fået tæt på 5 stjerner, hvis det ikke var slutningen, som trak en del ned.
Romancen i Blodrus fungerer desværre ikke for mig, og jeg savner også noget mere handling.
Nathuset er også en bog, som jeg havde forventninger til, men den falder desværre også igennem. Den er ikke særlig uhyggelig, og den har nogle plottwist, som ikke rigtig fungerer for mig.
 

Serier i december: 
Færdiglæste serier:


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Mørkets fyrste-praktikant 3, 4, 5 af CED
Årstidskvartetten 1 af Maja Lunde
Møgmis 3 af Sophie Souid & Thomas Hjorthaab
Anno Daemoni 1 af Emil Blichfeldt
Trollheim 1 af Arne Lindmo
Toilet-bound Hanako-kun 1, 2, 3 af AidaIro
The Singing Hills Cycle 1 af Nghi Vo
Vølvens vej 3 af Anne-Marie Vedsø Olesen


DNF:


Anmeldelser i december:

_________

I januar har jeg fødselsdag, så den glæder jeg mig til at fejre. Jeg har også en god stak bøger, som jeg glæder mig til at læse, så det kan være jeg skal have sat dem lidt i system. Jeg vil i hvert fald gøre et forsøg.
Jeg har stadig en stak af anmeldelser, som jeg skal have skrevet, så det satser jeg på at få gjort i løbet af måneden.


Læste bøger:
Danielle Valentine: How to Survive Your Murder (lydbog)
Karina Sejerø Bell: Blodrus
Fredrik Backman: Dit livs handel
CED: Smadderond (Mørkets fyrste-praktikant #3)
CED: Vildt ond (Mørkets fyrste-praktikant #4) 
Maja Lunde: Snesøsteren (Årstidskvartetten #1) 
Sophie Souid & Thomas Hjorthaab: En rædsom rolling og en kattepine af dimensioner (Møgmis #3)
Luna Harley:  Derfor hader jeg december
Emil Blichfeldt: Blotvarg (Anno Daemoni #1)
Paris Hilton: Paris: The Memoir (lydbog)
Arne Lindmo: Krageslottets hemmelighed (Trollheim #1) (anmeldereksemplar)
Maeve Black: Dear Monster Claus
Charles Dickens: Et juleeventyr (genfortalt af Erlend Loe)
Nicklas Brendborg: Vanedyr - Videnskabens manipulation af vores instinkter
CED: Megaond (Mørkets fyrste-praktikant #5)
AidaIro: Toilet-bound Hanako-kun vol. 1
AidaIro: Toilet-bound Hanako-kun vol. 2
AidaIro: Toilet-bound Hanako-kun vol. 3
Jo Nesbø: Nathuset
Nghi Vo: The Empress of Salt and Fortune (The Singing Hills Cycle #1)
Octavia E. Butler: Fledgling (lydbog)
Anne-Marie Vedsø Olesen: Ulvegabet (Vølvens vej #3)
Dennis Jürgensen: Stormesteren 
Dennis Jürgensen: Snevampyren
Michael Kamp: Moln - Jorden husker
Dennis Jürgensen: Ikke en fjer bedre 
Dennis Jürgensen: Gargoylens gåde

Ingen kommentarer:

Send en kommentar