Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 4. januar 2024

- 2023 -


Mens 2024 stadig er helt ny og frisk tager jeg lige et lille tilbageblik på året, der gik med et par blogindlæg. Dette bliver det første og min liste over de bedste bøger, jeg læste i 2023 bliver det sidste. 

Jeg fik læst 265 bøger i løbet af året. 44 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 68.134 sider.
På lydbogsfronten blev det til 499 timer.
I gennemsnit læste jeg 22,08 bøger om måneden og 186,67 sider om dagen.


Antal læste bøger og antal sider fordelt på måneder:

Januar: 22 bøger (heraf 4 lydbøger) og 6.043 sider
Februar: 20 bøger (heraf 8 lydbøger) og 5.403 sider
Marts: 21 bøger (heraf 3 lydbøger) og 7.094 sider
April: 19 bøger (heraf 3 lydbøger) og 4.045 sider
Maj: 20 bøger (heraf 3 lydbøger) og 5.435 sider
Juni: 22 bøger (heraf 4 lydbøger) og 5.604 sider
Juli: 23 bøger (heraf 2 lydbøger) og 6.088 sider
August: 24 bøger (heraf 1 lydbog) og 5.413 sider
September: 27 (heraf 5 lydbøger) og 7.463 sider
Oktober: 23 bøger (heraf 4 lydbøger) og til 6.365 sider
November: 17 bøger (heraf 4 lydbøger) og 3.909 sider
December: 27 bøger (heraf 3 lydbøger) og 5.272 sider


For første gang besøgte jeg Ordkraft i april. Den var en interessant oplevelse, men deres skiltning kunne have være meget bedre, og deres messeområde var ikke særlig spændende. Jeg er nok af den holdning, at enten går man all-in på et messeområde ellers så dropper man det. Jeg kom også kun afsted, fordi jeg deltog via mit arbejde, fordi festivalen finder sted torsdag, fredag og lørdag, og det passer bare ikke særlig godt sammen med et arbejde.
Jeg deltog igen i Fantasyfestivalen i september, og det var simpelthen en herlig oplevelse (som altid).
Jeg var også afsted til Bogforum i november, dog kun 2 dage denne gang, men det var igen en fed oplevelse.



Jeg deltog i ét mere readathon i 2023 i forhold til 2022, og det er da en forbedring, men en meget lille én. Jeg synes readathons er sjove, så jeg må arbejde videre på dem i 2024 og deltage i flere.



Jeg satte 3 forskellige læsemål for 2023, hvor to af dem lykkes jeg ok fint med, mens den sidste kom jeg aldrig rigtig i gang med.

Min Goodreads Reading Challenge satte jeg til 52 bøger for ikke at presse mig selv, og den kom jeg i mål med flere gange, da jeg fik læst 265 bøger.


Mit mål om at færdiglæse eller komme videre i serier gik faktisk ganske okay, som grafen her viser. Jeg fik ikke færdiglæst ligeså mange serier som i 2022 (hvor jeg færdiglæste 19), men til gengæld fik jeg droppet nogle serie, og læst videre i flere. Jeg fik dog aldrig lavet en liste over alle de serier, som jeg har stående.

Mit mål om tbr's og terningeleg var dens læseudfordring som jeg aldrig rigtig kom i gang med, selvom jeg tænkte på den flere gange. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar