Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 1. august 2022

Juli 2022


[Udskud, Prøven og Ophav del 1 er anmeldereksemplarer fra forlaget // Dragesværdet er et anmeldereksemplar fra forfatteren]

Juli startede ud med tre uger ferie, og det var noget jeg i den grad havde trængt til! Jeg hyggede sammen med familien og mine forældres to dejlige hunde. Dagene vekslede mellem nogle éndagsture og total afslapning. Jeg fik også endelig gået Bølling Sø rundt, som jeg har haft planer om siden sidste år. Det var nogle skønne 12 km, og jeg kan varmt anbefale det. 
Det var alt i alt en skøn ferie.
Den sidste uge af juli var jeg tilbage på arbejde igen, og det var også rigtig rart, da det var en stille og rolig opstart efter ferie. 
_________

Jeg synes min læsning led lidt under det samme som plagede mig i juni, hvor jeg havde svært ved at koncentrerer mig om bøgerne. Det må meget gerne snart gå væk, tak. 
Men jeg endte dog alligevel på en eller anden måde at læse 18 bøger, hvoraf 2 blev hørt som lydbøger. Sideantallet er dog årets laveste indtil videre på kun 4.399 sider.

Any Way the Wind Blows var den længste bog på 579 sider, mens den korteste var Stormesteren46 sider.

Jeg var fuldstændig vild med Any Way the Wind Blows og Gideon the Ninth. Foruden dem kunne jeg også rigtig godt lide UdskudStjernernes ØjeDragesværdetPrøven og Ophav del 1.

Jeg genlæste også en del bøger af Dennis Jürgensen og Kenneth Bøgh Andersen, da jeg trængte til nogle comfort reads, og der er de to af mine to-go forfattere.

Mørkeræd læste jeg for en del år siden, og jeg huskede den som skræmmende uhyggelig, men det var desværre ikke den følelse, jeg sad tilbage med efter at have læst den. Den var bare hverken særlig uhyggelig eller god.
_________

Jeg har ikke de store planer for august endnu, men jeg håber da at vejret bliver således at jeg kan komme i haven, læse udenfor og gå lange ture. Ellers har jeg planer om at flytte lidt rundt i mit bibliotek (det nåede jeg nemlig ikke i juli), og for at gøre opgaven overskuelig regner jeg med at tage en time af gangen.


Læste bøger:
Emil Blichfeldt: Udskud (Anno Draconi 1) (anmeldereksemplar)
Camilla Wandahl: Stjernernes Øje (Øglejægerne #2)
Sanne Gottlieb: Hex
Jette Kjær Petersen: Rød måne (Nattens skjulte soldater # 1)
Dennis Jürgensen: Grønne øjne
C.G. Valentin: Dragesværdet (Dragernes Æra #2) (anmeldereksemplar)
Rainbow Rowell: Any Way the Wind Blows (Simon Snow #3) (lydbog)
Dennis Jürgensen: Snevampyren
Dennis Jürgensen: Stormesteren
Emil Blichfeldt & Søren Tim Nordbo: Prøven (Den barske sandhed om Thor + Loke #1) (anmeldereksemplar)
Emil Blichfeldt & Søren Tim Nordbo: Ophav del 1 (Den barske sandhed om Thor + Loke #2) (anmeldereksemplar)
Anne-Marie Vedsø Olesen: Snehild (Vølvens vej #1)
Andreas Roman: Mørkeræd
Dennis Jürgensen: Uhyret i brønden (lydbog)
Kenneth Bøgh Andersen: Blandt skovens skygger (En rejse gennem natten #1)
Kenneth Bøgh Andersen: Døde drømme (En rejse gennem natten #2)
Kenneth Bøgh Andersen: Black out (En rejse gennem natten #3)
Tamsyn Muir: Gideon the Ninth (The Locked Tomb #1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar