Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 24. juni 2023

Mid Year Book Freak Out Tag


Det er endnu en gang blevet tid til at besvare de 15 spørgsmål til Mid Year Book Freak Out.
Mine svar fra tidligere år kan ses her: 20172018201920202021 og 2022


#1. Best book you’ve read so far in 2023
Som altid kan jeg aldrig vælge blot én bog til dette spørgsmål, så her kommer lige et udvalg af nogle af de bøger, som har ramt mig på hver deres måde. 
Jeg er meget vild med Rachel Smythe graphic novel serie Lore Olympus om de græske guder. Jeg genlæste de to første volumes først på året, så jeg kunne læse nr. 3 og for nylig har jeg lige læst nr. 4.
Dead Silence af S.A. Barnes var en virkelig god horror/science fiction roman, som var virkelig godt indtalt. Det samme var I’m Glad My Mom Died af Jennette McCurdy, som er indtalt af forfatteren selv, og som er en hjerteskærende fortælling om forfatterens forhold til moren, spiseforstyrrelse, angst og meget mere.
Ubuden af Teddy Vork var en genial og uhyggelig novellesamling, som fik mig til at sidde på kanten af stolen flere gange.
The Initial Insult af Mindy McGinnis var en interessant og fascinerende ya-roman.


#2. Best sequel you've read so far in 2023
Cerulean Sins af Laurell K. Hamilton, som giver et dybere indblik i karakterne og Anitas nye powers.


#3. New release you haven't read yet, but want to
Jeg vil gerne læse Fourth Wing af Rebecca Yarros, som virkelig er blevet hypet op. Stav til sorg af Eva Munk og Flænger i tiden af Bettina & Nathali Liane er også virkelige høje på min liste. Jeg satser faktisk på at læse dem alle i løbet af min sommerferie. 


#4. Most anticipated release for the second half of the year
Den anden bog i Dina Kjøng Sjöbloms Mellem verdener serie, som udkommer til Fantasyfestivalen. Jeg glæder mig!


#5. Biggest disappointment
Jeg var ikke særlig glad for De bedste familier af Kim Blæsbjerg, som jeg ellers havde hørt meget godt om. Men jeg fandt den langtrukken og kedelig til tider.


#6. Biggest surprise
Det må være Dødedans af Carsten Bossen Christiansen. Jeg startede på den et par gange uden rigtig at blive fanget, men så satte jeg mig for at jeg skulle læse de første 50 sider, og så endte jeg med at blive fanget.


#7. Favourite new author (Debut or new to you)
2023 har endnu ikke budt på en ny favoritforfatter, men det kan jo komme endnu.


#8. Newest fictional crush
Jason fra Anita Blake serien.


#9. Newest favourite character
Jeg er ret vild med Persephone og Hades fra Lore Olympus. De er så kære sammen.


#10. Book that made you cry
Sadie af Courtney Summers var meget tæt på at lokke en tåre ud af mig. Det samme var The Initial Insult af Mindy McGinnis.


#11. Book that made you happy
Det er altid underholdende at genlæse Sookie Stackhouse serien. Men jeg tror ikke, at jeg har læst en glad, glad bog i år. Men de fleste bøger har da været underholdende, og nogle af dem har også haft deres humoristiske øjeblikke.


#12. Favourite book to film adaptation you saw this year
Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad jeg har set og om de er filmatiseringer, så her må jeg skylde et svar. 


#13. Favourite review you've written this year
Jeg er rigtig glad for mine anmeldelser, så tjek dem gerne ud!
Men jeg kan da lige fremhæve Ubuden.


#14. Most beautiful book you've bought so far this year (or received)
FairyLoots udgaver af de første to bøger i Crescent City af Sarah J. Maas. De er stunning! 


#15. What books do you need to read by the end of the year?
Alle de bøger, som jeg har stående på reolen... Jeg håber i hvert fald på at få gjort et solidt indhug resten af året. Kryds fingre for mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar