Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 1. juni 2023

Maj 2023


[Anmeldereksemplarer: Det forsvundne barn // Kvinder skriver gys // Udfordret]

Maj var solrig, men blæsende. Maj var cykleture til og fra arbejde (og yeah, jeg er blevet glad for at cykle igen!). Maj var familiebesøg og hygge. Maj var en have i blomst og dertilhørende havearbejde. Maj var en blanding af arbejde og fridage. Maj var Jane Eyre i teaterform, og det var en vild og fed oplevelse. Maj var Evita i musicalform, og den var interessant, men også lidt undervældende på samme tid. Kort sagt bød maj på mange gode ting. 
_________

Jeg læste 20 bøger, hvoraf 3 blev hørt som lydbøger. I alt fik jeg læst 5.435 sider.

Den korteste bog jeg læste var Bier60 sider, mens den længste var Berserk Deluxe Edition Volume 2 på 704 sider.

De bedste læseoplevelser var Kvinder skriver gysBerserk Volume 2, Hvidbjørn, Det forsvundne barnDødedans og Udfordret.

Carnivora og Kannibalen: En kærlighedshistorie var tankevækkende og til tider creepy læseoplevelser. The Memory Police var også tankevækkende, men jeg synes at udførelsen haltede en smule, så den blev desværre ikke så overvældende, som jeg havde håbet.

Lysets datter var desværre ikke en bog for mig, og Klovn 3 var ligesom dens forgænger unødvendig. Djævlegrebet havde jeg store forventninger til, men de blev desværre aldrig rigtig indfriet. 


Serier i maj: 
Færdiglæste serier:
Klovn af Michael Kamp
Napoli-romanerne af Elena Ferrante


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Askens Magikere 1 af Anne Spanget-Larsen
Knogledrengen 1 af Astrid B.Z. Madsen
Ellen Knivsbærer 1 af Alexandra Vinther
Sommerminder 1 af Zidrou & Jordi Lafebre
Vogternes fald 1 af Carsten Bossen Christiansen
Berserk Deluxe 2 af Kentaro Miura
Syvstjernesagaen 1 af Louise H.A. Trankjær
Knust rav, brudt stål 1 af Cecilie Kørner Jeppesen


DNF:
Det blev heller ikke til nogen dnf'er i maj.


Anmeldelser i maj:

_________

Jeg er pt. i gang med De bedste familier af Kim Blæsbjerg og Kastanjemanden af Søren Sveistrup, som jeg meget gerne vil blive færdig med først på måneden.
Derudover har jeg planlagt en del dage med familiehygge, som jeg ser frem til. 
Af praktiske planer vil jeg gerne have ryddet op på mit kontor, og så tænker jeg at der nok også kommer noget havearbejde.
Jeg har også planer om at skære ned på mit YouTube og streamingsforbrug, og i stedet for bruge tiden på at læse, gå ture og lave andre ting. Jeg vil som minimum i hvert fald forsøge at være mere bevidst om hvad og hvor meget jeg ser, så mere kvalitet frem for kvantitet er min plan.
Med hensyn til min læsning har jeg stadig enkle biblioteksbøger stående, men slet ikke så mange som før. Jeg har også fået gjort et stort indhug i de anmeldelser, jeg manglede at skrive, og jeg vil gøre mit absolut bedste fremover for at holde antallet nede, for det er virkelig en rar følelse. 


Læste bøger:
Anne Spanget-Larsen: Askenfjeld (Askens Magikere #1)
Johannes Lilleøre: Kannibalen: En kærlighedshistorie 
Michael Kamp: Klovn 3 (Klovn #3)
Jens Kjeldgaard-Christiansen: Skurke
Astrid B.Z. Madsen: Arven (Knogledrengen #1)
Caroline Stadsbjerg: Carnivora 
Elena Ferrante: Det forsvundne barn (Napoli-romanerne #4) (anmeldereksemplar) (lydbog)
Alexandra Vinther: Den Skibbrudne (Ellen Knivsbærer #1)
Kvinder skriver gys (anmeldereksemplar)
Yoko Luise Dupont: Bier 
Zidrou & Jordi Lafebre: Kurs sydpå! (Sommerminder #1)
Maja Lunde & Hans Jørgen Sandnes: Hvidbjørn
Yōko Ogawa: The Memory Police (lydbog)
Carsten Bossen Christiansen: Dødedans (Vogternes fald #1)
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 2
Louise H.A. Trankjær: Lysets datter (Syvstjernesagaen #1)
Lina Wolff: Djævlegrebet
Cecilie Kørner Jeppesen: De Åndløse (Knust rav, brudt stål #1)
Stine Askov: Nøjsomheden (lydbog)
Astrid B.Z. Madsen: Udfordret (Knogledrengen #2) (anmeldereksemplar)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar