Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

lørdag den 1. juli 2023

Juni 2023


[Anmeldereksemplar: Kastanjemanden]

Det føles som om juni gik virkelig hurtigt, men jeg havde også rigtig mange ting, som jeg skulle nå i løbet af måneden. Jeg har blandt andet været til fødselsdagsfejring hos en god veninde, været et smut i biografen med kolleager, været til Sankt Hans med min fars familie, været på Landsskue med familien og meget, meget mere. Det har været en travl, men hyggelig måned både på arbejde og i privatlivet.

_________

Jeg læste 22 bøger, hvoraf 4 blev hørt som lydbøger. I alt fik jeg læst 5.604 sider.

Den korteste bog var Gravsoen50 sider, og den længste var De bedste familier567 sider.

Jeg læste en god stak bøger i løbet af måneden. Lore Olympus vol 4 var endnu en god tilføjelse til serien. Jeg vil gerne have volume 5 nu, tak!
Lydie var også en utrolig smuk og hjerteskærende graphic novel om sorg og et samfunds godhed og barmhjertighed. 
I’m Glad My Mom Died og Geri: Just For the Record var to forskellige, men meget interessante biografier. 
Dræbende høst var en intens thriller, som jeg fløj igennem, og Blodsbånd var en god fantasy efterfølger til Dødedans

Garlic and the Vampire og  Garlic and the Witch var en cute lille graphic novel serie, mens mangaen Spy x Family, Vol. 1 starter spændende ude, og er cute på sin egen måde.
Legends & Lattes er mit første møde med cosy fantasy, og jeg vil helt sikkert læse mere af genren på et tidspunkt.
Kastanjemanden var en meget positiv læseoplevelse. Jeg havde ikke regnet med at blive så fanget af den.

De bedste familier var desværre ikke en bog for mig. Jeg fandt den langtrukken og langsommelig, og karakterne sagde mig meget lidt.
Fangen fra Ulvmarken var desværre heller ikke en bog for mig. Jeg kunne simpelthen ikke snuppe hovedpersonen Pil. Hun var fin nok i starten, men blev hurtig virkelig irriterende. 


Serier i juni: 
Færdiglæste serier:
Garlic af Bree Paulsen
The Inheritance Games af Jennifer Lynn Barnes


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Lore Olympus 4 af Rachel Smythe
Spy x Family 1 af Tatsuya Endo
Vogternes fald 2 af Carsten Bossen Christiansen
Legends & Lattes 1 af Travis Baldree


DNF:
Magismondo af Lene Dybdahl



Anmeldelser i juni:

_________

Jeg har lavet en lille sommer tbr, som jeg håber på at få læst i løbet af juli. 
Ellers har jeg planer om at få trænet, gået nogle lange ture og generelt bare nyde livet.


Læste bøger:
Bree Paulsen: Garlic and the Vampire (Garlic #1)
Bree Paulsen: Garlic and the Witch (Garlic #2)
Rikke Havner Alrø: Lygtemanden
Nicoline Kjærsgaard Møller: Gravsoen
Malene Fabricius Holm: Troldeunge
Kim Blæsbjerg: De bedste familier
Søren Sveistrup: Kastanjemanden (anmeldereksemplar) (lydbog)
Rachel Smythe: Lore Olympus: Volume Four
C.C. Thybro: Ved verdens ende
Geri Halliwell: Geri: Just For the Record 
Karen Strange: Dødbringende Dukker
Jennette McCurdy: I’m Glad My Mom Died (lydbog)
Oliver Jeffers: Der er et spøgelse her i huset
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 1
Caroline Ørsum: splinter af lys
Zidrou & Jordi Lafebre: Lydie 
Trine Bundsgaard: Himmeløjne
Carsten Bossen Christiansen: Blodsbånd (Vogternes fald #2)
Jennifer Lynn Barnes: The Final Gambit (The Inheritance Games #3) (lydbog)
Travis Baldree: Legends & Lattes (Legends & Lattes #1)
Paul Cleave: Dræbende høst (lydbog)
Lene Dybdahl: Fangen fra Ulvmarken (Magismondo #1)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar