Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

torsdag den 1. februar 2024

Januar 2024


[Tidsdyret er et anmeldereksemplar fra forlaget // Ikke igen, Som familie & Dig og mig for altid er anmeldereksemplarer fra forlaget]

Jeg havde ferie de første to dage af januar og så ramte snestormen, den dag jeg skulle møde på arbejde efter ferie, så jeg pakkede mig godt ind og sled mig igennem snestormen. Det var en oplevelse.
Januar har også budt på nogle fede ting på arbejde, blandt andet en bogcafe om Årets bøger, hvor to af mine gode kollegaer og jeg testede noget nyt af, og det viste sig at være en stor succes.
Januar er også den måned, hvor jeg har fødselsdag, så den fejrede jeg hjemme hos mine forældre, og det var rigtig hyggeligt.
Jeg var også i biografen for at se The Color Purple sammen med en kollega.
Jeg fik også skrevet en stor del af mine anmeldelser, så hele februar er faktisk allerede planlagt. Det er en fed følelse at være foran. Jeg mangler stadig et par stykker, men dem satser jeg på, at få skrevet i starten af februar.
_________

Året startede stærkt ud med 29 læste bøger. 8 af dem hørte jeg som lydbøger. I alt blev det til 9.189 sider. (Og nu har jeg low-key lyst til at se om jeg kan læse 10.000 sider på en måned...)

Månedens længste bog var Berserk Deluxe Edition Volume 7 på 704 sider. Den korteste bog var Som familie 63 sider.

Jeg kunne rigtig godt lide Berserk serien, som jeg er ved at arbejde mig igennem. Jeg håber at få læst de sidste 3 volumes i februar (jeg har i hvert fald bestilt dem fra biblioteket).
Tidsdyret var en rigtig god fortsættelse til De glemte vogtere, og mindst lige så fantasifuld som dens forgænger.
Thornhedge var et interessant take på eventyret om Tornerose. Den gik i nogle retninger, som jeg ikke lige havde forventet. 
The Woman in Me var også en interessant lytteoplevelse, og Britney har godt nok haft et vildt liv. 

Jeg fik også genlæst nogle favoritter heriblandt What Moves the DeadDen Usynlige Krig, De falske livKannibalenGolden Son samt Heartstopper.

Jeg havde store forventninger til Maeve Fly og på papiret lyder den også utrolig spændende, men det var den bare ikke. Hovedpersonen var forfærdelig, og romanen var for det meste kedelig. Den havde nogle øjeblikke, men de var få og der var langt imellem dem.


Serier i januar: 
Færdiglæste serier:


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Syvstjernesagaen 2 af Louise H.A. Trankjær
De glemte vogtere 2 af Andreas Boeskov
Sworn Soldier 1 af T. Kingfisher
Berserk 7, 8, 9, 10, 11 af Kentaro Miura
Tavse Verdener 1, 2 af Boris Hansen
Red Rising Saga 2 af Pierce Brown
Ulveblod 1 af Line Lybecker
Heartstopper 1, 2, 3 af Alice Oseman


DNF:


Anmeldelser i januar:

_________

I februar har jeg flere læseplaner, blandt andet at få læst Berserk færdig, men jeg har også planer om at genlæse ACOTAR-serien samt den første bog i Cresent City-serien, så jeg kan få læst bog 2 og 3 (som lige er udkommet). Jeg vil også gerne videre med Anita Blake-serien. De er alle nogle bastante murstensromaner, så jeg vil gerne prioritere at sætte tid af til dem. 
Jeg satser også på, at jeg får mulighed for at gå nogle længere ture, og så vil jeg gerne begynde på et kreativ projekt. Jeg har nogle forskellige i tankerne, så vi må lige se, hvad det ender med.


Læste bøger:
Britney Spears: The Woman in Me (lydbog)
Louise H.A. Trankjær: Eliors sang (Syvstjernesagaen #2)
Andreas Boeskov: Tidsdyret (De glemte vogtere #2) (anmeldereksemplar)
T. Kingfisher: What Moves the Dead (Sworn Soldier #1)
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 7
Marie Duedahl: Dig og mig for altid (anmeldereksemplar)
Eva Munk: Ikke igen (anmeldereksemplar)
Eva Munk: Som familie (anmeldereksemplar)
T. Kingfisher: Thornhedge 
C.J. Leede: Maeve Fly (lydbog)
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 8
Boris Hansen: Den Usynlige Krig (Tavse Verdener #1)
Johannes Lilleøre: Kannibalen: En kærlighedshistorie (lydbog)
Pierce Brown: Golden Son (Red Rising Saga #2) (lydbog)
Cassandra Khaw: The Salt Grows Heavy (lydbog)
Robert Macfarlane: The Lost Words (lydbog)
T.S. Eliot: The Waste Land and Other Poems (lydbog)
Line Lybecker: Døden kalder (Ulveblod #1) 422 2023 Ulven og Uglen
Winter: A Folio Anthology
Martin Kastrup & Mads Hyldig: HjerneRo
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 9
Alice Oseman: Heartstopper: Volume One
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 10
Alice Oseman: Heartstopper: Volume Two
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 11
Alice Oseman: Heartstopper: Volume Three
Thomas Olde Heuvelt: Hex (lydbog)
Lærke Kløvedal: Sømærke
Boris Hansen: De falske liv (Tavse Verdener #2)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar