Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 1. maj 2023

April 2023


April startede med en dejlig lang påskeferie, som var meget tiltrængt fra min side. Jeg har ikke haft så mange dage fri i træk siden jul.
Jeg var i biografen et par gange, et smut på Ordkraft samt en enkel tur i teateret. Jeg var på besøg hos mine forældre, var til fest, og passede hunde, kat og høns. 
På læsefronten deltog jeg i Orilium Spring Equinox, hvor jeg lavede en opsummering for hver uge. De kan læses her: uge 1, uge 2, uge 3 og uge 4.
Alt i alt en rigtig dejlig måned.
_________

Jeg læste 19 bøger, hvoraf 3 blev hørt som lydbøger. Det blev ikke til særlig mange sider i denne måned. Kun 4.045 kunne jeg snige mig op på.

De korteste bøger var Epidemier og Myter som begge var på 60 sider. Den længste var Cerulean Sins på 544 sider.

De bedste bøger var Cerulean Sins og She Eats the Night. Desværre var det lidt langt mellem de virkelig fantastiske læseoplevelser (de to nævnte ovenfor undtaget), så det håber jeg, at jeg kan ændre på i maj.

Klovn 2 og Dinosaurens fjer overraskede desværre i negativ retning. Historien og karakterne i Klovn 2 fandt jeg ligegyldige, og den var ikke spor uhyggelig, og Dinosaurens fjer druknede i at forfatteren ville alt for meget.


Serier i april: 
Færdiglæste serier:
Geminiforbandelsen af Kim Ace
Smile af Raina Telgemeier

Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Napoli-romanerne 3 af Elena Ferrante
The Night Eaters 1 af Marjorie M. Liu & Sana Takeda
Avalon Bay 1 af Elle Kennedy
Klovn 2 af Michael Kamp
Anita Blake, Vampire Hunter 11 af Laurell K. Hamilton

DNF:
Jeg opgav ingen serier i denne måned.

Anmeldelser i april:
_________

Majs kalender byder indtil videre på konfirmation og et par ture i teateret. Der kommer sikkert helt mere til, men lige nu er den meget åben, hvilken jeg også godt kan lide.
Ellers håber jeg på godt vejr, så jeg kan komme ud og gå nogle ture og komme i haven.
Jeg har fokus på at få læst de biblioteksbøger, jeg har hjemme, og så holde kraftig igen med at låne nye, for nu skal jeg altså til at gøre indhug i mine egne.


Læste bøger:
Hanne Kvist: Cold Hawaii (Årgang 2023 Uskyld) 
Tomas Lagermand Lundme: Elsk mig i stumper og stykker (Årgang 2023 Uskyld)
Kathrine Assels: Klammo Kong was here (Årgang 2023 Uskyld)
Laura Bregnhøi Lohmann: Et liv som dit (Årgang 2023 Uskyld)
Ditte Wiese: Vild (Årgang 2023 Uskyld)
Elena Ferrante: Dem der flygter og dem der bliver (Napoli-romanerne #3) (lydbog)
Alexis Henderson: House of Hunger 
Karen Bek-Pedersen: Myter
Anna Laurine Kornum: Mit indre øje 
Kim Ace: En episk fortælling om kaos og kyssefester (Geminiforbandelsen #3) (lydbog)
Marjorie M. Liu & Sana Takeda: She Eats the Night (The Night Eaters #1)
Jens Seeberg: Epidemier
Coronamonologerne
Elle Kennedy: Pæn pige problemet (Avalon Bay #1)
Michael Kamp: Klovn 2 (Klovn #2)
Sissel-Jo Gazan: Dinosaurens fjer (Søren Marhauge #1) (lydbog)
Raina Telgemeier: Søstre (Smile #2)
Hanadi Zarka: Jeg så en bleg sky, hørte sort regn
Laurell K. Hamilton: Cerulean Sins (Anita Blake, Vampire Hunter #11)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar