Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 1. marts 2024

Februar 2024


[Sol over indre by og historien om en jahat er et anmeldereksemplar fra forlaget // Rodløs er et anmeldereksemplar fra forlaget]

Februar var grå i grå med enkle solstrejf. Jeg fik påbegyndt forårsrengøring og forårsoprydningen, men jeg er langt fra færdig endnu. Forhåbentlig bliver jeg det i løbet af marts. 
Ellers gik måneden med at arbejde, gå lange ture og få læst bøger. 

 _________

I løbet af februar læste jeg 25 bøger. 4 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 7.018 sider.

Månedens længste bog var Berserk Deluxe Edition Volume 12 som var på 664 sider. Den korteste var Sol over indre by og historien om en jahat 40 sider.

Jeg fik læst Berserk serien færdig, hvilket var en lidt bittersød oplevelse, for forfatteren døde uventet under tilblivelsen, og serien er derfor ikke rigtig afsluttet. Så der mangler stadig svar på flere spørgsmål, som jeg ikke ved om man nogensinde får svar på. Når det nu er sagt var det stadig en fin slutning.
Det lysende hjerte var en virkelig underholdende bog. Den var dog ikke lige så stærk som sine forgængere, men jeg kan mærke at den vokser på mig lige så stille og roligt.
Jeg kan slet ikke forstille mig at der kun er 1 volume af Heartstopper tilbage! Men vol 5 var så skøn, så jeg glæder mig til vol 6 udkommer.
Him var også en rigtig sød og sexet sportromance og hovedpersonerne var skønne.
Sister, Maiden, Monster var weird og til tider en smule klam, men den var meget interessant.
A Good Girl's Guide to Murder var et spændende ya-mysterie med et godt plot.

Jeg var skuffet over anden del af Portaltræet, som også er afslutningen (for nu?) på Nordlys. Tempoet var off, og der skete intet samtidig med at der skete alt for meget, og intet blev uddybet. 
On Murder Considered as One of the Fine Arts og Aphorisms on Love and Hate var slet ikke bøger for mig, men heldigvis var de ikke særlig lange. 
The Mysteries var så mærkelig og slet ikke noget for mig.
 

Serier i februar: 
Færdiglæste serier:
Nordlys af Malin Falch
The Scholomance af Naomi Novik 
Berserk af Kentaro Miura


Igangværende serier: (som enten forfatteren skriver videre på eller som er afsluttet)
Heartstopper 4, 5 af Alice Oseman
Sol over indre by 2 af Sophie Souid
Saga 11 af Brian K. Vaughan & Fiona Staples
Spy x Family 10 af Tatsuya Endo
Ingen som os 2 af Eva Munk
A Court of Thorns and Roses 1 af Sarah J. Maas
A Good Girl's Guide to Murder 1 af Holly Jackson


DNF:
Ingen serier blev droppet i løbet af måneden.


Anmeldelser i februar:

_________

Fra d. 18. marts og til d. 24. marts løber readathonet The Final Book Support Group af banen. Det vil jeg rigtig gerne deltage i, og det har givet mig lyst til at læse bøger fra serier hele måneden. For jeg er rigtig god til at starte serier, men jeg kunne være bedre til at få dem læst færdig. Jeg har en enkelt eller to biblioteksbøger, som ikke er en del af en serie, så dem skal jeg også lige have læst inden de skal afleveres sigen, så det bliver ikke kun seriebøger jeg får læst, men jeg satser på at det bliver størstedelen.


Læste bøger:
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 12
Liv Strömquist: Lille spejl på væggen der
Alice Oseman: Heartstopper: Volume Four
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 13
Dean Atta: The Black Flamingo (lydbog)
Boris Hansen: Det lysende hjerte (Tavse Verdener #3)
Malin Falch: Portaltræet, anden del (Nordlys #6)
Alice Oseman: Heartstopper: Volume Five
Sarina Bowen & Elle Kennedy: Him
Lucy A. Snyder: Sister, Maiden, Monster (lydbog)
Steen Langstrup: Kvinden der kom med kage
Thomas Korsgaard: Snydt ud af næsen
Naomi Novik: The Golden Enclaves (The Scholomance #3) (lydbog)
Sophie Souid: Sol over indre by og historien om en jahat (Sol over indre by #2) (anmeldereksemplar)
Bill Watterson: The Mysteries
Thomas de Quincey: On Murder Considered as One of the Fine Arts
Brian K. Vaughan & Fiona Staples: Saga, Volume 11
Sue Bradbury: Spring: A Folio Anthology (Folio Seasons)
Tatsuya Endo: Spy x Family, Vol. 10
Friedrich Nietzsche: Aphorisms on Love and Hate
Kentaro Miura: Berserk Deluxe Edition Volume 14
Eva Munk: Rodløs (Ingen som os #2) (anmeldereksemplar)
Jane Ibsen Piper: 28 dage til fokus & flow
Sarah J. Maas: A Court of Thorns and Roses (A Court of Thorns and Roses #1)
Holly Jackson: A Good Girl's Guide to Murder (A Good Girl's Guide to Murder #1) (lydbog)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar