Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 1. juni 2022

Maj 2022


[Det løfte du gav mig er et anmeldereksemplar fra forlaget // Opiumskrigen er et anmeldereksemplar fra forlaget // Holly 1 & 2 er anmeldereksemplarer fra forlaget // Skyggen fra Nord er et anmeldereksemplar fra forlaget // De glemte vogtere er et anmeldereksemplar fra forlaget]

Maj har været en måned, der har budt på arbejde, familiebesøg, ferie, havearbejde og læsning. Det har været en stille og rolig måned, der ikke har budt på de store udsving, og det er jo ganske rart en gang imellem.
_________

Jeg læste 24 bøger i løbet af maj, hvoraf 6 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 7.352 sider.

Den længst bog var Obsidian Butterfly på 690 sider, mens de korteste var de to Tænkepausebøger, Tarmen og Vand, som begge var på 60 sider.

Jeg læste en hel del gode og fantastiske bøger i løbet af måneden, hvilket jo er fuldstændig herligt. Opiumskrigen var god og yderst brutal. Jekyll og Hyde genfortalt var gotisk og uhyggelig. Alle sammen døde var et hyggeligt gensyn med Sookie og co. Lore Olympus var en fascinerende genfortælling, og jeg glæder mig til næste volume. En dag - altid er en utrolig smuk tegneserie. Holly 1 & 2 og De glemte vogtere er virkelig gode børnebøger på hver deres måde. Jeg elskede at være tilbage i Anitas verden i Obsidian Butterfly, og jeg kan nærmest ikke vente med at læse videre i serien.

Det tog mig lidt tid at komme ind i Vand til blomster, men da jeg først var hooked, ja så var jeg også hooked. Jeg havde ingen forventninger til Reckless Girls, men hold da op, hvor blev jeg fanget af den.

The Duke and I var helt igennem forfærdelig. Jeg havde håbet, jeg ville kunne lide den, fordi jeg for det meste godt kan lide historiske kærlighedshistorier, men jeg blev slemt skuffet over denne. Den var simpelthen ikke de timer værd, som det tog mig at lytte den. Og jeg havde sat hastigheden op for at blive hurtigere færdig. Jeg tror ikke, jeg kommer til at læse videre i serien.


Anmeldelser i maj:
_________

Jeg har en del sociale arrangementer i løbet af juni, som jeg glæder mig til. Men jeg håber stadig, at der bliver tid til at læse, skrive og komme i haven indimellem, for jeg har mange planer. Jeg vil også gerne starte en ny vane op med at gå nogle flere ture i løbet af ugen, så det håber jeg kan få indarbejdet i min daglige rutine.  


Læste bøger:
Sabine Lemire: Toiletterne (Årgang 2022 Hemmeligheder)
Christian Lodberg Hvas: Tarmen (Tænkepause #94)
Valérie Perrin: Vand til blomster
Carbone & Gijé: Den mystiske forsvinding (Spilledåsen #4)
Nicole Boyle Rødtnes: Det løfte du gav mig (anmeldereksemplar)
Eva Egeskjold: Uteria (Vaals Hær #2) (lydbog)
Kenneth Bøgh Andersen: Jekyll og Hyde genfortalt
Rachel Smythe: Lore Olympus: Volume 1 (Lore Olympus Volumes #1)
Julia Quinn: The Duke and I (Bridgertons #1) (lydbog)
Eva Egeskjold: Islandet (Vaals hær #3) (lydbog)
R.F. Kuang: Opiumskrigen (The Poppy War #1) (anmeldereksemplar)
Charlaine Harris: Alle sammen døde (Sookie Stackhouse #7) (lydbog)
Mark Crilley: My Last Summer with Cass 
Pernille Bønløkke Toustrup & Sophie Souid: Holly - hviskeleg, bomber og en hundedyr misforståelse (anmeldereksemplar)
Pernille Bønløkke Toustrup & Sophie Souid: Holly - økuller, natløb og en lille hvid løgn (anmeldereksemplar)
Julie M. Day: Den halves arv (Grænsen til Trafallas #1) (lydbog)
Laurell K. Hamilton: Obsidian Butterfly (Anita Blake Vampire Hunter #9)
Jordi Lafebre: En dag - altid
Rachel Hawkins: Reckless Girls
Alix E. Harrow: A Spindle Splintered (Fractured Fables #1)
Julie M. Day: Skyggen fra Nord (Grænsen til Trafallas #2) (anmeldereksemplar) (lydbog)
Bente Klarlund Pedersen: Yngre med årene: Sundhedsbogen, der giver dig mindre sygdom og et længere liv med flere gode år
Søren Rud Keiding: Vand (Tænkepauser # 93)
Andreas Boeskov: De glemte vogtere (De glemte vogtere #1) (anmeldereksemplar)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar