Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 1. april 2022

Marts 2022


[Genlyd er et anmeldereksemplar fra Straaup & Co.]

Marts har været en solrig og skøn måned, som jeg har nydt meget. 
Jeg har været i biografen og se Speak No Evil med en veninde. Det var en grum og skræmmende film. Jeg besøgte en anden veninde i Aarhus, og haft en dejlig dag der med gåtur, hygge og shopping.
Vi fejrede min ene lillebrors fødselsdag med lækker mad og hygge.
Og så fik jeg også besøgt hvalpene nogle gange, og jeg håber det bliver til endnu flere gange i april.
Kom jeg så i haven i marts? 
Nej.
Fik jeg ryddet op på mit kontor?
Også nej.
Men fik jeg så læst alle bøgerne fra min marts tbr, og skrevet alle de anmeldelser jeg mangler?
Hahaha!! (Det bliver også et nej herfra).
_________

I marts fik jeg læst 25 bøger, hvoraf 5 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 5.899 sider.

Den længst bog var Den som hvisker på 520 sider, mens den korteste var Det Lille Træ på 48 sider.

Jeg læste en del gode bøger i løbet af måneden, så derfor vil jeg gerne fremhæve Den som hvisker, som var knaldgodt dansk fantasy. Amari og Nattens Brødre og Arlo Finch trilogien, som var nogle spændende bøger til eventyrlystne børn. Genlyd, som er en rigtig god bog til tweens. Blomsterdalen var en barsk, men vigtig bog. Byttedyr og Au pair var nogle utrolig gode ya romaner. Enkekejserinden åbnede en verden for mig, som jeg ved utrolig lidt om. Gopler ældres baglæns gjorde mig klogere på aldring, og hvad man kan gøre for at leve længere.

Jeg var desværre ikke særlig vild med Genvejen. Jeg havde forventet gys og uhygge, men desværre kedede jeg mig.

Anmeldelser i marts:
_________

I april deltager jeg i Orilium, som er den nye udgave af Magical Readathon. Min tbr kan ses her.
Jeg skal have taget revanche på de anmeldelser jeg mangler at skrive!
Jeg glæder mig også til at komme i haven. Det er tiltrængt.
Ellers drømme jeg om lange gåture i naturen, og få gjort noget ved mine forskellige hængepartier. 


Læste bøger:
Gijé & Carbone: Velkommen til Pandorien (Spilledåsen #1)
Gijé & Carbone: Cypriens hemmelighed (Spilledåsen #2)
Gijé & Carbone: Jagten på Pandesien (Spilledåsen #3)
Kay O'Neill: Princess Princess Ever After
Lisa Butterworth: Ryd op og få styr på dit liv: Guide til overblik, orden og ny energi
Stephanie Cooke & Mari Costa: ParaNorthern and the Chaos Bunny A-hop-calypse
John August: Arlo Finch i Flammernes Dal (Arlo Finch #1) (lydbog)
Nanna Hyldgaard Hansen: Rig på tid
D.S. Henriksen: Genvejen
Ottessa Moshfegh: Mit år med ro og hvile
B.B. Alston: Amari og Nattens Brødre (Supernatural Investigations #1) (lydbog)
Patrick Leis: Det Lille Træ
Hans Jørgen Sandnes: Orkanen (Krypto #2)
C.A. Wolters: Den som hvisker (Det røde daggry #1)
Niviaq Korneliussen: Blomsterdalen 
Lise Villadsen: Byttedyr
Jung Chang: Enkekejserinden - Cixi, konkubinen, der grundlagde det moderne Kina (lydbog)
John August: Arlo Finch i fuldmånens sø (Arlo Finch #2) (lydbog)
Carsten Müller Nielsen: Herbarium
Benni Bødker: Occidentens stjerne
John August: Arlo Finch i skyggernes rige (Arlo Finch #3) (lydbog)
Eva Munk: Genlyd (Ingen som os #1) (anmeldereksemplar)
Lene Krog: Grå magi (Pigen fra Månehøjen #1) 
Nicklas Brendborg: Gopler ældes baglæns 
Kim Fupz Aakeson & Sanne Munk Jensen: Au pair 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar