Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 2. maj 2022

April 2022


[Idioten er et anmeldereksemplar fra forlaget // Nordlys er et anmeldereksemplar fra forlaget]

April har været en dejlig måned. Den startede med et forlænget weekendbesøg hos mine forældre. Dernæst var jeg på arbejde en uges tid, og så havde jeg sørme påskeferie for første gang i flere år. Den første halvdel brugte jeg på praktiske gøremål. Jeg fik ryddet op og gjort rent i hele huset. Jeg fik endelig styr på mit kontor! Jeg var ude i haven og grave min urtehave igennem samt lægge kartofler. 
Jeg fik også besøg af en veninde, og vi havde nogle rigtig hyggelige timer sammen.
Anden halvdel af påskeferie besøgte jeg mine forældre, og det var også virkelig hyggeligt.

Jeg var også til bogrelease på Eva Munks nyeste bog Nordlys (jeg har læst den - den er fantastisk!). Det var rigtig godt. Eva har også været så sød at stille op til et lille interview, som kan læses her.
I april deltog jeg også i Orilium Spring Equinox, som er et månedslangt readathon. Jeg har lavet nogle ugeopsummeringer, som kan læses lige her - Uge 1 // Uge 2 // Uge 3 // Uge 4.
April var også måneden, hvor jeg valgte at sætte mit Goodreads mål ned. Jeg har i længere tid kunnet mærke, at jeg blev presset på en træls måde af det, og at jeg har fravalgt tykke bøger på grund af det. Og det er simpelthen ikke særligt sjov, så derfor vil jeg hellere sætte mine ambitioner ned, så jeg bedre kan nyde min læsning.
_________

Jeg læste 22 bøger. 5 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 5.862 sider.

Den længst bog var House of Earth and Blood på 803 sider, mens den korteste var The Saga of Gunnlaug Serpent-tongue på 53 sider.

Jeg var fuldstændig vild med House of Earth and BloodHeartstopper: Volume Four og Nordlys.
Jeg var også rigtig glad for Sandstorm og Genkomsten. De var henholdsvis en god fortsætter og en interessant start på en ny trilogi.

Fjendeland overraskede mig meget positivt, og jeg synes den er endnu bedre end etteren. Omsorg var en lille bog, som jeg fik anbefalet af en kollega, og den var yderst tankevækkende.

Jeg var desværre ikke særlig vild med hverken Idioten eller The Saga of Gunnlaug Serpent-tongueJeg er Saga var ikke en dårlig bog, men den var bare ikke noget for mig. Tilbage til Lugnasad var heller ikke dårlig, men den føltes bare unødvendig. Stormtid var heller ikke en bog for mig, og det var fordi jeg slet ikke kunne lide hovedpersonen.


Anmeldelser i april:
_________

Jeg har endnu ikke lagt de store planer for maj - eller det passer ikke helt, for jeg har en del bøger, som jeg gerne vil læse. Jeg er lidt af en moodreader for tiden, så jeg tror, at det er bedst, at jeg tager det stille og roligt i maj måned, og måske ikke har så høje forventninger til mig selv.
Jeg håber, at maj byder på havearbejde, læsning, skrivning, træning og hygge.


Læste bøger:
The Saga of Gunnlaug Serpent-tongue
Jeanette Sigtenborg: Fjendeland (Legendens Ridder #2)
Hans Jørgen Sandnes: På åbent hav (Krypto #3)
Glenn Ringtved & Ingvild Marie Methi: Menneskemonster
Elif Batuman: Idioten (lydbog) (anmeldereksemplar)
Silja Okking: Jeg er Saga
K.L. Berger: Tilbage til Lugnasad (Lugnasad #2) (lydbog)
Eva Egeskjold: Genkomsten (Vaals hær #1) (lydbog)
Sarah J. Maas: House of Earth and Blood (Crescent City #1)
Claire Keegan: Omsorg 
Sasja Emilie Mathiasen Stopa: Ære (Tænkepauser #78)
Alice Oseman: Heartstopper: Volume Four (Heartstopper #4)
Christian Lodberg Hvas: Tarmen (Tænkepause #94)
Eva Munk: Nordlys (Grøn Klode #3) (anmeldereksemplar)
Christian Engkilde: Sandstorm (Pandora #2)
Stine Bahrt: Kuppelbyens hemmelighed (Urværkerne #1) (lydbog)
Conrad Fields: Samme sang som sidst (Årgang 2022 Hemmeligheder)
Zakiya Ajmi: Spørg mig om alt (Årgang 2022 Hemmeligheder)
Kristina Stoltz: Blodsøstre (Årgang 2022 Hemmeligheder)
Peter Nordahl: En muarnin til Eileen Green (Årgang 2022 Hemmeligheder)
Rikke Havner Alrø: Stormtid (De underjordiske #1) (lydbog)
Nikolaj Højberg: Fede svin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar