Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 2. november 2022

Oktober 2022

 

Oktober har været en aktiv måned, hvor jeg ikke mindre end tre gange har været i biografen for at se Don't Worry Darling, Hvor flodkrebsene synger og Smile. Tre meget forskellige film for at sige det mildt.
Jeg har besøgt min familie, hygget med en veninde, haft en travl efterårsferie på arbejde, set det sidste afsnit af House of the Dragon (!) og ikke mindst voldlyttet til Taylor Swifts nye album Midnights.
_________

Jeg fik sat et lidt større fokus på min læsning i oktober, og jeg vil meget gerne fortsætte den gode stil fremadrettet. Og jeg finder på nogle tiltag eller sjove lege, der skal holde mig til ilden kan bestemt være en mulighed.

I oktober fik jeg læst 27 bøger, hvoraf 4 blev hørt som lydbøger. Det blev i alt til 5.948 sider.

Den længste bog, jeg læste var Misteltenen på 408 sider, mens den korteste var Stjerne - En historie fra Nordlys på 48 sider.

De bedste fra måneden var The Me You Love In The DarkEn dag - altid11%A Mirror MendedFelix og åmandenRejsen til JotundalenVikingerne og orakletKragesøstreneElaras TrøstAlt hvad jeg ved om kærlighedGravslægt og Min geniale veninde.
Så alt i alt har det været en god læsemåned.

Jeg var dog knap så vild med Stjerne, Tyran, Vampyrens kysRaveVølvekraft og Runekunst samt Poems Bewitched And Haunted. Ingen af dem ramte helt plet hos mig.


Anmeldelser i oktober:
_________

November er NaNoWriMo måned, og jeg satser på at deltage så meget jeg nu lige kan overskue. Jeg vil også forsat gerne prioritere min læsning, så forhåbentlig kan jeg få det hele til at gå op i en højere enhed.


Læste bøger:
Carsten Jensen: Velfærd (Tænkepauser #50)
Skottie Young & Jorge Corona: The Me You Love In The Dark
Jessica Campbell: Rave
Gudrun V. Gotved: Vølvekraft og Runekunst
Victoria Schwab: Tunnel of Bones (Cassidy Blake #2) (lydbog)
Jordi Lafebre: En dag - altid
Per Jacobsen: Udhængt (Udhængt #1)
Charlaine Harris: Død og pine (Sookie Stackhouse #8) (lydbog)
Jam Aden: Tyran (Åndevandrer #1)
Maren Uthaug: 11%
Dennis Jürgensen: Sidste time
Alix E. Harrow: A Mirror Mended (Fractured Fables #2)
J. B. Calchman: Vampyrens kys 
Poems Bewitched And Haunted
Kenneth Bøgh Andersen: Felix og åmanden
Raina Telgmeier: Smil (Smil #1)
Malin Falch: Rejsen til Jotundalen (Nordlys #1)
Malin Falch: Vikingerne og oraklet (Nordlys #2)
Malin Falch: Kragesøstrene (Nordlys #3) 
Malin Falch: Bjørn - En historie fra Nordlys (Nordlys #0.5)
Malin Falch: Stjerne - En historie fra Nordlys (Nordlys #0.6) 
Synne Kristine Eriksen: Elaras Trøst (De Tre Tyste #2) (anmeldereksemplar)
K.L. Berger: Når stjerner falder (Stjernetågen #1)
Dolly Alderton: Alt hvad jeg ved om kærlighed (anmeldereksemplar) (lydbog)
Nicole Boyle Rødtnes: Gravslægt (Skeletter i Skabet #4) (anmeldereksemplar)
Elena Ferrante: Min geniale veninde (Napoli #1) (anmeldereksemplar) (lydbog)
Anne-Marie Vedsø Olesen: Misteltenen (Vølvens vej #2)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar