Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

onsdag den 4. januar 2023

- 2022 -


Vi har vinket farvel til 2022, og sagt goddag til 2023, men inden det nye år kommer alt for godt i gang, vil jeg lige kaste et lille blik tilbage på det år, der gik. (Der kommer også snart en liste over de bedste bøger, som jeg læste i 2022, så hold øje med bloggen).


Jeg fik læst 256 bøger i løbet af året (hvilket er færre end de sidste par år). 54 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 65.766 sider. På lydbogsfronten blev det til 612 timer.
I gennemsnit læste jeg 21,33 bøger om måneden og 180,18 sider om dagen.


Antal læste bøger og antal sider fordelt på måneder:

Januar: 32 bøger (heraf 8 lydbøger) og 7.799 sider
Februar: 22 bøger (heraf 6 lydbøger) og 5.035 sider
Marts: 25 bøger (heraf 5 lydbøger) og 5.899 sider
April: 22 bøger (heraf 5 lydbøger) og 5.862 sider
Maj: 24 bøger (heraf 6 lydbøger) og 7.352 sider
Juni: 15 bøger (heraf 5 lydbøger) og 4.807 sider
Juli: 18 bøger (heraf 2 lydbøger) og 4.399 sider
August: 26 bøger (heraf 4 lydbøger) og 5.912 sider
September: 14 (heraf 4 lydbøger) og 4.420 sider
Oktober: 27 bøger (heraf 4 lydbøger) og til 5.948 sider
November: 18 bøger (heraf 2 lydbøger) og 3.927 sider
December: 13 bøger (heraf 3 lydbøger) og 4.406 sider


Jeg deltog igen i Fantasyfestivalen i september, og det var simpelthen en herlig oplevelse (som altid).
Jeg var også afsted til Bogforum efter en 3 års pause, og det var også fedt at være tilbage igen.



Det blev desværre ikke til mange readathons i løbet af året. Jeg nåede at deltage i to som jeg bloggede om, og et som jeg kørte over Instagram. Jeg håber at mit 2023 bliver bedre på den front.



Jeg havde sat mig 5 forskellige læsemål for 2022, men det var meget varieret, hvordan de gik. Faktisk var det kun det første, som jeg nogenlunde kom i mål med...

Goodreads Reading Challenge
Jeg kom over de 250 bøger, men jeg var stadig et pænt stykke fra de 300, som jeg håbede på.
Jeg har i et stykke tid tænkt over min trang til at læse så mange bøger, som muligt og derved (ubevidst) presse mig selv på en uheldig måde, og derfor vil jeg arbejde på at ændre mit mindset om, at jeg skal læse flere bøger end måneden før, og hvis jeg ikke gør det, er jeg en dårlig læser. Det kommer helt sikkert til at både tage tid og være hårdt at afvende mig selv, men jeg vil gøre et ihærdigt forsøg i år.  

Fokus på at få læst mine egne bøger
Dette mål gik ikke helt som forventet, da over 55 % af de bøger jeg læste var fra biblioteket. Jeg kan blot konstaterer at det er farligt at arbejde på et bibliotek.

Færdiglæse eller komme videre i serier
Jeg fik ikke læst de 22 serier, som jeg ellers havde planlagt. Nogle få kom jeg videre i, men de fleste blev forsømt. 
Jeg fik til gengæld afsluttet 19 serier, det var bare ikke dem, som jeg havde planlagt.

Stephen King projekt & tilbage til klassikere 
Jeg kom ikke i mål her.

Readathons
Heller ikke her kom jeg i mål, da jeg kun deltog i 2 readathons (samt 1 på instagram), og de lå alle i foråret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar