Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

fredag den 2. september 2022

August 2022


[Anmeldereksemplarer: Blodtåge // Se på os nu // Tour de chambre]

Sommerferien synes allerede langt væk, nu hvor jeg har været tilbage på arbejde i over en måned. 
Der har været gang i mange ting på arbejdet. Blandt andet har vi afholdt Forfattervandring, som var en fed aften. Jeg har set gadeteater, hvilket virkelig var en oplevelse. Jeg har også været et smut i Randers Regnskov, og det var også altid en udsøgt fornøjelse at gå rundt og kigge på alle dyrene og fuglene.
Jeg har fået skrevet virkelig mange anmeldelser af allerede læste bøger til de næste par måneder. Det er super rart, og jeg er så glad for, at jeg ikke længere har en kæmpe stak liggende, men nu er nede på et par stykker, der stadig mangler. Jeg vil gerne forsøge at bevare den gode stil, for det er virkelig motiverende for mig.
Jeg har selvfølgelig også fået læst en del - faktisk mere end jeg læste i min sommerferie.
_________

Jeg fik læst 26 bøger, hvoraf 4 blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 5.912 sider.

I august kom jeg endelig videre med A Song of Ice and Fire, da jeg fik læst/lyttet til A Clash of Kings. Det blev så også den længste bog på 1010 sider (so far er det også den længste bog jeg har læst i år).
De korteste bøger var Hollywood Boulevard, Deep South og Swinging London47 sider.

Jeg fik læst en del gode bøger i løbet af august, heriblandt FokusPersuasionBlodtågeIngentingForræderHævner samt de første 7 bind i Ekho Spejlverdenen.

To bøger der virkelig overraskede mig og som ramte mig hårdt på følelserne var Et lille liv og Sult. To meget forskellige bøger, men meget stærke på hver deres måde.

Jeg kunne slet ikke med The Boys Omnibus Vol. 1. Jeg synes ellers præmissen med at superhelte er nogle egoistiske røvhuller og mere til skade for deres omgivelser end til gavn var interessant, men jeg kunne overhovedet ikke lide udførelsen. For det første er kvinderne reduceret til sexdukker, bliver udsat for voldtægt, bliver dræbt for at motivere heltene, og den eneste kvinde, der er med de gode fyre, har ingen dialog og hedder The Female. Så kort sagt - kvinder er intet værd i dette univers, og det er ikke noget jeg er interesseret i at læse. Udover at den er sexistisk er den også homofobisk og racistisk. Tegnestilen er heller ikke særlig køn efter min mening, og den ændre sig også undervejs for så at ændre sig tilbage. Jeg er dog stadig interesseret i at se tv-serien engang, da jeg har hørt at den skulle være bedre, så det krydser jeg fingre for. 
Jeg var desværre heller ikke særlig glad for Narcisse, som er en anden tegneserie. Tegnestilen var virkelig flot, men handlingen var rimelig meh og hovedpersonen fandt jeg usympatisk, og så er en smuk tegnestil simpelthen ikke nok til at redde læseoplevelsen for mig.
Jeg må også erkende at Se på os nu heller ikke var en bog for mig. Jeg brød mig ikke om nogle af karakterne, og historien var ikke særlig interessant.


Anmeldelser i august:
_________

I september er det endelig blevet tid til årets Fantasyfestival i Esbjerg, og jeg glæder mig virkelig meget. Jeg har fået lagt et program, som jeg deler her, når vi kommer lidt tættere på. 
Andre planer for september er at besøge familie, gå lange ture, læse nogle gode bøger og generelt bare nyde livet.


Læste bøger:
Trine Kolding: Fokus: Sådan skaber du gode arbejdsbetingelser for din hjerne
Katia Evan, Sokie og Marina Duclous: Narcisse
Cecilie Lind: Pigedyr
Sarah Engell: Skoven
Hanya Yanagihara: Et lille liv (lydbog)
Victoria Schwab: City of Ghosts (Cassidy Blake #1) (lydbog)
Lily Williams & Karen Schneemann: Go with the Flow
Garth Ennis: The Boys Omnibus Vol. 1 (The Boys Omnibus Editions #1)
Jane Austen: Persuasion
Christophe Arleston: New York (Ekho Spejlverdenen #1)
John Kenn Mortensen: Løøøøb!
Nicole Boyle Rødtnes: Blodtåge (Skeletter i Skabet #2) (anmeldereksemplar)
Martin Demant Frederiksen: Ingenting (Tænkepauser #97)
Tine Høeg: Sult 
Christophe Arleston: Paris Empire (Ekho Spejlverdenen #2)
Christophe Arleston: Hollywood Boulevard (Ekho Spejlverdenen #3)
George R.R. Martin: A Clash of Kings (A Song of Ice and Fire #2) (lydbog)
Christophe Arleston: Barcelona (Ekho Spejlverdenen #4)
Christophe Arleston: Persaunernes hemmelighed (Ekho Spejlverdenen #5)
Christophe Arleston: Deep South (Ekho Spejlverdenen #6)
Christophe Arleston: Swinging London (Ekho Spejlverdenen #7)
Emil Blichfeldt: Forræder (Anno Draconi #2) 
Emil Blichfeldt: Hævner (Anno Draconi #3) 
Geir Gulliksen: Se på os nu (anmeldereksemplar) (lydbog) 
Ulrik Uggerhøj: Tid (Tænkepauser #17)
Tine Høeg: Tour de chambre (anmeldereksemplar)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar