Velkommen

Velkommen til min lille del af bogverdenen. Her kan du få inspiration til din næste læseoplevelse.

mandag den 10. januar 2022

- 2021 -


2021 forsatte desværre lidt i samme spor som 2020, så det hele gik lidt op og ned og op igen i løbet af året. 
På plus siden blev jeg færdig med at istandsætte min stue (mangler dog stadig at få sat nogle billeder op), så det var rigtig rart. 
På arbejdsfronten var 2021 et travlt år - især efteråret var der knald på. 
Jeg vil gerne tilbage til at bullet journale i 2022, for at få mere styr på min hverdag og projekt. Det håber jeg vil give mig noget mere mental ro.

Jeg fik læst 280 bøger i løbet af året (hvilket er lidt færre end i 2020). 51 af dem blev hørt som lydbøger. I alt blev det til 67.885 sider.
I gennemsnit læste jeg 23,33 bøger om måneden og 185,99 sider om dagen.

Langt størstedelen af mine læseoplevelser har været enten gode, rigtig gode eller helt fantastiske. 
Livet er for kort til bøger du ikke kan lide. 

Antal læste bøger og antal sider fordelt på måneder:

Januar: 25 bøger (heraf 4 lydbøger) og 5.343 sider
Februar: 31 bøger (heraf 3 lydbøger) og 6.518 sider
Marts: 14 bøger (heraf 3 lydbøger) og 4.561 sider
April: 31 bøger (heraf 2 lydbøger) og 7.700 sider
Maj: 29 bøger (heraf 6 lydbøger) og 6.250 sider
Juni: 24 bøger (heraf 7 lydbøger) og 6.053 sider
Juli: 27 bøger (heraf 6 lydbøger) og 6.823 sider
August: 16 bøger (heraf 4 lydbøger) og 4.014 sider
September: 26 (heraf 4 lydbøger) og 5.706 sider
Oktober: 20 bøger (heraf 5 lydbøger) og 4.367 sider
November: 19 bøger (heraf 3 lydbøger) og 4.475 sider
December: 18 bøger (heraf 4 lydbøger) og 6.075 sider


Det blev igen muligt at tage til events i 2021, og selvom jeg var lidt afventende i starten tog jeg til Fantasyfestival i Esbjerg i september. Og jeg fortrød ikke et eneste sekund. Det var en rigtig dejlig weekend, som jeg har skrevet mere om her:


Fantasyfestivalen endte med at være det eneste større bogrelateret event jeg kom til i 2021 (jeg var også til nogle mindre events, men dem har jeg ikke skrevet om), men jeg håber at kommer afsted igen i år, og det kunne også være rart at komme til Bogforum igen.


Jeg deltog desværre ikke i særlig mange readathons i 2021 (men det er noget jeg gerne vil ændre på i 2022).



I starten af 2021 opstillede jeg fem læsemål for året, og inden der kommer et blogindlæg om mine nye læsemål for 2022, vil jeg kort gennemgå de gamle. 

Mit første mål var at læse 150 bøger, som jeg gennemførte ved at læse 280 bøger.

Mit andet mål var at have fokus på at læse mine egne bøger, som jeg desværre ikke kom i mål med, da jeg kun læste 118 af mine egne bøger, mens de resterende 162 bøger, var nogle jeg have lånt.

Mit tredje mål var at færdiglæse eller kommer videre i serier, og det til det kan jeg sige, at jeg færdiglæste 27 serier, men jeg har overhovedet ikke styr på, hvor mange serier, som jeg enten kom videre i eller begyndte på. Jeg kan dog sige at 160 af de bøger jeg læste var del af en serie og de sidste 120 var standalones.

Mit fjerde mål var læse flere bøger i min Well-Read Women, og der fejlede jeg totalt, for jeg fik ikke læst en eneste bog.

Mit femte og sidste mål var at komme videre i mit Stephen King projekt, og her fik jeg læst et par stykker. Jeg brugte dog også to måneder på at læse The Stand, men det var godt nok også en mursten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar